رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

بذور مناسب، عملکرد تولید را افزایش می‌دهد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: استفاده از بذر مناسب و گواهی شده می تواند در تولید بعدی ۲۵ درصد تاثیر داشته باشد که خوشبختانه امسال بذر خوبی در استان تولید شده است.
کد خبر: ۲۹۳۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸ 10 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، نیازعلی ابراهیمی پاک صبح شنبه در کارگاه آموزشی تامین و توزیع بذورگندم آبی و دیم و کود که با حضور معاونین، مدیران و عاملین توزیع بذر در مرکز آموزش، تحقیقات و ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی برگزار شد اظهار کرد: بذر، کود مناسب و زمان بموقع کاشت مهمترین پارامتر در تولید محصولات کشاورزی است.

وی افزود: عوامل داشت مانند مبارزه با علفهای هرز، مبارزه با سن و کود سرک عواملی است که در افزایش کمی و کیفی و برداشت محصولات کشاورزی نقش اساسی است.

ابراهیمی پاک تصریح کرد: کشاورزی برای تولید محصولات به عوامل متعددی بستگی دارد که اگر این عوامل را در کنار هم قرار دهیم می توانیم تولید خوب و استانداردی داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه داشتن بذر خوب و مناسب مهمترین اساس در کشاورزی است گفت: استفاده از بذر مناسب و گواهی شده می تواند در تولید بعدی ۲۵ درصد تاثیر داشته باشد که خوشبختانه امسال بذر خوبی در استان تولید شده است.

ابراهیمی پاک اظهار کرد: اگر ۸۵ هزار هکتار گندم دیم داشته باشیم به هشت هزار و ۵۰۰تن بذر گندم نیاز داریم که سهمیه ای که برای استان درنظر گرفته بسیار کم است و باید این میزان را به چهار هزار تن برسانیم تا بتوانیم برای هر هکتار یک تن عملکرد داشته باشیم.

وی اضافه کرد: درگندم آبی نیزبرای ۵۰ هزار هکتار  نیاز بذری ۱۰ هزار تن خواهد بود که این میزان بذر باید تامین شود تا نیازبخش کشاورزی استان برطرف شود.

ابراهیمی پاک تصریح کرد: استفاده بهینه از کود در بخش کشاورزی نیز ۳۵ درصد در افزایش عملکرد محصول تاثیر دارد.

وی بر لزوم تهیه بذر و کود مناسب و همچنین توزیع بموقع این نهاده های کشاورزی در بین کشاورزان تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار