معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور: عدالت‌محوری و درون‌زا بودن عامل رسیدن به نرخ رشد 8 درصدی اقتصاد ایران است

کد خبر: ۲۸۹۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳ 01 September 2016

به گزارش تابناک لرستان ،معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: عدالت‌محوری و درون‌زا بودن عامل رسیدن به نرخ رشد 8 درصدی اقتصاد ایران است.

 سید ابوالفضل رضوی ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان لرستان با اشاره به اهمیت رسیدن نرخ رشد اقتصادی کشور به 8 درصد اظهارداشت: عدالت محوری و درون‌زا بودن عامل رسیدن به نرخ رشد مطلوب است در غیر این صورت توسعه کشور در برنامه ششم تحقق نمی‌یابد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ادامه داد: مگر عدالت محوری این نیست که 5 دهک فقیر جامعه و محروم بتوانند از وام‌های بانکی استفاده کنند و درون‌زا بودن یعنی اینکه روستاها به خودباوری برسند و بتوان در آنها شغل‌های پایدار ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه برنامه یعنی تعیین و عمل به اولویت‌ها است، مطرح کرد: باید دانست که در برنامه تنظیم شده خدمت به کدام قشر و چه مردمی دانست، در چنین شرایطی نرخ رشد 8 درصدی مورد نظر حاصل می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: همه مردم باید در فعالیت‌های اقتصادی همانند فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی حضور یابند و یک آسیب‌شناسی از عدم تمایل مشارکت مردم در طرح‌های اقتصادی صورت بگیرد.

رضوی با اشاره به اینکه دادن سهام عدالت به مردم در واقع بازی دادن آنها است، تصریح کرد: ما باید مردم را در فعالیت‌های اقتصادی وارد کنیم نه اینکه به آنها سهام عدالت بدهیم، این یعنی مردم را بازی دادیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: دولت روحانی دولت راستگویان است و دولت فریب دهندگان نیست.

وی با اشاره به افزایش نرخ رشد اقتصادی در کشور در دوران دولت یازدهم افزود: نرخ رشد اقتصادی از 6.8- به 4.4+ رسیده است و از طرف دیگر نرخ تورم از 35 درصد به 9 درصد کاهش یافته است.

این مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود به توسعه محلی اشاره کرد و گفت: توسعه محلی شروع خوب توسعه ملی و منطقه‌ای است و عامل پایداری توسعه نیز می‌شود، در این راستا نیازمند ارائه آموزش‌ها از مسائل مهم هستیم.

رضوی در پایان با اشاره به اینکه بانک سینا تسهیلاتی معادل 25 میلیارد تومان تا 3 دوره را در راستای توسعه اقتصادی و اشتغال به روستاییان خواهد داد عنوان کرد: سازمان‌هایی همانند جهاد کشاورزی و سازمان صنایع دستی و گردشگری در استان لرستان می‌توانند در راستای رسیدن به توسعه محلی نقش بسیاری را داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار