6,500,000,000,000 دلار در پنتاگون ناپدید شده است + سند

مشخص نیست مبلغ نجومی 6.5 تریلیون دلار برای خرید تسلیحات به کار رفته یا در فیش مدیران آمریکایی حک شده است.
کد خبر: ۲۷۷۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲ 14 August 2016
 گزارش جدید بازرس کل پنتاگون نشان می‌دهد هیچ سندی در مورد نحوه هزینه‌کرد 6.5 تریلیون از بودجه‌ای که سال گذشته میلادی به نیروهای مسلح ایالات متحده اختصاص یافته است، وجود ندارد.
 
لورین تی. وِنابل بازرس کل معاونت مالی وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا در گزارش اخیر خود که 26 ژوئیه 2016 میلادی منتشر شده است، یافته‌های قابل تأملی ارائه داد. 2.8 تریلیون در تابستان و جمعاً 6.5 تریلیون دلار تا پایان پاییز 2015 میلادی به حساب اصلی ارتش واریز شده اما هیچ فاکتوری برای آن وجود ندارد.
 
او البته برای اینکه کسی را متهم نکرده باشد، دلیل اصلی این مشکل را نفائصی می‌داند که در سامانه حسابرسی نیروهای مسلح و روند گزارش‌دهی مالی وجود دارد و هیچ اولویتی هم برای رفع آن قائل نشده‌اند، اگر چه این احتمال را رد نمی‌کند که گزارش حساب کل (خزانه) نیروهای مسلح کم‌ و‌ زیاد شده باشد.
 
ونابل ادامه می‌دهد 16 هزار و 513 فاکتور مالی از 1.3 میلیون سند در دوره مالی تابستان 2015 میلادی معدوم شده، در حالی که هیچ دلیلی برای آن ذکر نشده است. او می‌نویسند با این احوالات معلوم نیست مدیران نیروهای مسلح و وزارت دفاع بر چه اساسی می‌‌توانند در مورد بودجه سال بعد تصمیم بگیرند.
 
6.5 تریلیون دلار در پنتاگون گم شده است + سند
 
در بخش پیشنهادات گزارش از معاون وزیر دفاع خواسته شده بیش از پیش به صورت متوالی گزارش‌های مالی و روند واریز وجوه و گزارش‌دهی را بررسی کند. سرویس مالی وزارت دفاع علاوه بر ادارات داخلی بواسطه پروژه‌های دولت الکترونیک دارای روابط مالی با دفتر رئیس‌جمهور و وزارت انرژی دارد.
 
کنگره آمریکا با توجه به گزارش‌های پیشین از پنتاگون خواسته است تا آخر سپتامبر 2017 میلادی شفافیت روندهای مالی را به گونه‌ای که قابلیت حسابرسی کامل داشته باشد، تقویت کند، اما با وجود چنین گزارش‌هایی ظاهراً مأموریت دشواری را برای وزارت دفاع در نظر گرفته است. 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار