نبرد یحیی و فراز در دیار زاینده رود

پیش بازی ذوب آهن و گسترش فولاد

در روزی که تمام نگاه فوتبال دوستان استان به دربی سنتی تبریز بین تراکتور و ماشین سازی است، در اصفهان گسترش فولاد از ساعت 20:15 در ورزشگاه فولاد شهر میهمان ذوب آهن است.
کد خبر: ۲۷۶۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹ 11 August 2016


گسترش فولادی که از بازی که هر سه آنها در خانه برگزار شده، فقط دو امتیاز به دست آورد در هفته‌ی چهارم لیگ برتر برابر ذوب آهنی قرار خواهد گرفت که در روز های گذشته، حواشی زیادی پیرامون کادر فنی این تیم به وجود آمد و در نهایت تصمیم بر بقا و ادامه‌ی همکاری تیم با یحیی گل محمدی شد.
اما میخواهیم نگاهی بیندازیم به این بازی از نگاه آمار و ارقام

تاریخچه‌ی بازی :
این بازی تاریخچه‌ی چندان زیادی ندارد.
گسترش فولاد از زمانی که به سطح اول فوتبال کشور آمده، 7 بار مقابل ذوبی ها قرار گرفته که شش تا از این دیدارها در چارچوب لیگ برتر بوده و یک بازی هم از سری رقابت های جام حذفی بوده.
در لیگ برتر، آمار گسترش فولاد بسیار بهتر از سبز پوشان اصفهانی بوده و ذوبی ها به دننبال اولین برد خود مقابل گسترش در لیگ هستند. گسترشی ها از این شش بازی، سه برد را نصیب خود کرده اند و سه بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.
گسترشی ها در این شش بازی نه بار دروازه‌ی حریف خود را باز کرده اند و پنج بار هم توپ از خط دروازه شان عبور کرده.

گسترش در فولاد شهر :
نبرد گسترش فولاد و ذوب آهن در فولادشهر یک آمار بسیار جالب دارد.
بازی دو تیم در خانه‌ی ذوب آهن، تاکنون گلی نداشته و سه تساوی بدون گل در کارنامه‌ی این دو تیم ثبت شده است و دو تیم در بازی امروز تلاش میکنند تا بتوانند طلسم این سه بازی را بشکنند.

میانگین سنی و بازیکنان خارجی :
شاگردان کمالوند در بازی امروز مقابل یکی از جوانترین تیم های لیگ قرار خواهد گرفت.
آبی های تبریزی با میانگین سنی 25.8 تیم نسبتا متعادلی دارند ولی 1.5 واحد از تیم یحیی گل محمدی پیرتر است که کمالوند باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشد.
دو تیم علاوه بر میانگین سنی، در تعداد بازیکنان خارجی نیز تفاوت دارند.
گسترش فراز کمالوند، در این فصل فقط از دو بازیکن خارجی بهره میبرد؛ این در حالی است که یحیی بر خلاف سالهای گذشته، سه بازیکن خارجی در اختیار دارد.

شرایط دو تیم :
گسترش فولاد، در حالی که اولین بازی خارج از خانه‌ی این فصل خود را در برابر ذوب آهن برگزار خواهد کرد، از سه بازی گذشته‌ی خود فقط دو تساوی بدون گل مقابل پیکان و ماشین سازی بدست آورد و مقابل پرسپولیس با یک گل شکست خورد تا با دو امتیاز در رده‌ی سیزدهم جدول قرار گیرد. گسترش فولاد، تنها تیم لیگ شانزدهم است که موفق به گلزنی نشده است.
در سوی مخالف، ذوب آهن یحیی گل محمدی با باخت دور از انتظار مقابل سیاه جامگان، کار خود را در لیگ آغاز کرد و با تساوی مقابل سایپا و برد مقابل فولاد، چهار امتیازش شد و در رتبه‌ی هفتم قرار گرفت.

غایبان :
گسترش فولاد بدون غایب به این بازی خواهد رفت؛ در حالیکه قاسم حدادی فر ستون اصلی ذوب آهن به دلیل مصدومیت دو ماه قادر به همراه سبز پوشان فولاد شهر نخواهد بود. به جز وی، یحیی تمام مهره های خود را در اختیار خواهد داشت.

مربیان :
یحیی گل محمدی و فراز کمالوند، سابقه‌ی چهار بار رویارویی با یکدیگر را دارند که هر دو مربی یک برد را به نام خود ثبت کردند و دو بازی هم با تساوی به اتمام رسیده است.
همچنین گل محمدی هفت بار مقابل گسترش فولاد قرار گرفته که سه برد، دو تساوی و دو باخت را در کارنامه دارد و کمالوند هم چهار مقابل ذوب آهن ایستاده که در هر چهار بار، یحیی روی نیمکت ذوبی ها نشسته بود.

زهردار ترین ها :
دو تیم بازیکنان سر زن و سرعتی زیادی در اختیار دارند که در این میان احسان پهلوان و محمدرضا خلعتبری شاید به نوعی خطرناک ترین بازیکنان دو تیم لقب گیرند.
محمدرضا خلعتبری که سابقه‌ی بازی در ذوب آهن را در کارنامه دارد، در این سه هفته نتوانسته آن طور که باید و شاید برای گسترش فولاد موثر باشد و امیدوار است بتواند در برابر تیم سابق خود بتواند پای خود را به گلزنی در لیگ باز کند.
ولی در ارتش یحیی، با خروج مسعود حسن زاده و کاوه رضایی، امید هواداران ذوب آهن به ساق های احسان پهلوان است. بازیکن سابق گسترش فولاد که در فصول گذشته به عنوان یکی از مهره های اصلی گل محمدی بوده، مهره‌ی اصلی ذوبی ها در بازی امروز خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار