در الحاق خلیج فارس به استان فارس،باید شتاب شود

امام‌جمعه موقت لامرد گفت: خطه‌ای در کنار دریا به استان فارس واگذار می‌شود که باید تسریع در این موضوع شود تا سرمایه‌گذاران حضور پیدا کنند.
کد خبر: ۲۷۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۰ 25 April 2015

به گزارش تابناک فارس و نقل از فارس،حجت‌الاسلام محمدامین غفاری در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهر لامرد با تبریک فرارسیدن ماه رجب و سفارش رعایت تقوی اللهی به نمازگزاران به‌ویژه در این ماه بزرگ اظهار داشت: در ماه رجب باید ریا و دورویی را از خود دور کنیم و خودمان را نجات دهیم و شیطان را به دل راه ندهیم و این مراقبت از خود و دوری از شیطان جز با انجام خیرات و حسنات عملی نمی‌شود.

خطیب موقت جمعه لامرد افزود: قرائت قرآن در ماه رجب حتی اگر روزی یک آیه نیز خوانده شود ثواب بسیاری دارد و از سوی دیگر از پرحرفی و انتقال اطلاعاتی بدون داشتن یقین دوری کنیم و مراقب حفظ آبروی افراد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: هرکس که به دیگران کمک بزرگی کند خداوند نیز به او یاری بیشتری عنایت می‌کند.

غفاری بابیان اینکه هنوز آمریکا از اسوه خود که شیطان راننده شده از بهشت است دچار خطا می‌شود گفت: آمریکا هیچ‌وقت نمی‌تواند با توحید و توحیدیان در یک جبهه باشد.

امام‌جمعه موقت لامرد تصریح کرد: امیدواریم در جزئیات مذاکرات هسته‌ای که تنظیم می‌شود شروط رهبر معظم انقلاب را که بیان کردند لحاظ کنند و دفع و رفع تحریم‌ها اثر مذاکرات نیست بلکه جزئی از مذاکرات است و به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اعتماد داریم و برای آنان دعا می‌کنیم.

وی با اشاره به فرارسیدن نهم اردیبهشت‌ماه روز شوراهای اسلامی شهر و روستا اضافه کرد: این روز بسیار مفید و مؤثر است تا گزارشی از عملکرد به مردم ارائه شود چراکه در سال همدلی و هم‌زبانی بسیار فرصت مناسبی برای آگاهی دادن به مردم بوده و بابرکت‌ترین شورا، شورای انقلاب اسلامی بود که هنوز قوانینی که این شورا تصویب کرده در کشور جاری است.

غفاری در مورد شرکت‌های تعاونی مختلف، مستقر در لامرد نیز بیان داشت: تعاونی‌های این شهرستان با توجه به اساس‌نامه‌هایی که دارند بازرسانی باید بر کار و فعالیت‌های آنان نظارت کنند و سالانه گزارش بازرسی خود را در مجمع عمومی به اطلاع دارندگان سهام برسانند که در این زمینه بسیاری از افراد گله ‌می‌کنند و نسبت به تعاونی‌ها تردید دارند که باید رفع و گزارش عملکرد تعاونی‌ها هرسال به‌صورت مستدل به مردم ارائه شود.

وی متذکر شد: افرادی که عضو تعاونی‌ها هستند نامحرم نیستند و باید بدانند اگر در یک تعاونی انجام عمل تجاری صورت نمی‌گیرد و اگر امتیازی به تجار واگذار می‌شود، اعلام کنند که چه میزان امتیاز واگذارشده و چه میزان خدمات دریافت کرده‌اند و آن میزان خدمات در کجا مصرف‌ شده و قرار نباشد برای هر موضوعی نهادهای امنیتی، نظامی و قضایی وارد عمل شوند و وضعیت حساب‌ها و میزان سهام و آورده‌ها را بررسی کنند و آن چیزی که باید توسط خود بازرسان، هیئت‌مدیره و مدیرعامل تعاونی‌ها اعلام می‌شد توسط این نهادها انجام شود.

امام‌جمعه موقت لامرد اذعان داشت: بعضی از تعاونی‌های لامرد نیاز به نگرش شفاف دارند و به آن‌ها هشدار می‌دهم که نسبت به عملکرد خود با شفافیت تمام در رسانه‌های جمعی گزارش عملکرد دهند و تمام تعاونی‌ها که مجوز تأسیس دارند باید اطلاع‌رسانی کنند.

وی با اشاره به فرارسیدن روز ملی خلیج‌فارس اظهار کرد: مصوبه الحاق استان فارس به خلیج نیلگون همیشه فارس هنوز که هنوز است برای مردم قابل شفافیتی که بخواهند فکر کنند نیست و مسئولان فارس در راستای فرمایشات نماینده ولی‌فقیه در این استان این موضوع را پیگیری کنند.

غفاری ادامه داد: دریا یک نعمت و موهبت اللهی است که خداوند در ایران اسلامی قرار داده و فارس نیز استانی است که 14 هزار و 600 شهید گلگون‌کفن به انقلاب اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی تقدیم کرده است و وصل کردن خون مجاهدان و شهدای والامقام این استان به آب‌های خلیج‌فارس تطهیر، تقدس و پشتوانگی از آرمان‌های انقلاب اسلامی برای ما به ارمغان می‌آورد.

امام‌جمعه موقت لامرد خاطرنشان کرد: از مسئولان استان فارس می‌خواهم در محضر رئیس‌جمهور این موضوع را قرار دهند چراکه مردم جنوب همیشه پاسبان‌های واقعی و شهیددادگان در صف نخست مجاهدت نسبت به آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده‌اند.

وی اضافه کرد: فارس استانی پهناور، مجاهد و باعظمت در استواری و فداکاری درراه رسیدن به هدف‌های انقلاب اسلامی است و خطه‌ای در کنار دریا به این استان واگذار می‌شود که باید تسریع در این موضوع صورت گیرد تا سرمایه‌گذاران حضور پیدا کنند و اشتغال ایجاد شود و سرمایه‌های مانده درون بانک‌ها تبدیل به یک فرصت و ظرفیت ویژه شده که امیدواریم و از مسئولان می‌خواهیم به این امر مهم توجه کرده و به مردم شریف اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار