شهردار کازرون از اجرای طرح «سرای محله» باهدف توسعه فرهنگ شهروندی تا پایان امسال در این شهر خبر داد.
کد خبر: ۲۶۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱ 22 April 2015

تابناک فارس به نقل از تسنیم:سیدمهدی مکی، از اجرای طرح «سرای محله» در محله‌های کازرون تا پایان امسال خبر داد و اظهار داشت: ساخت مکان‌هایی به نام سرای محله در کازرون سبب ترغیب و تشویق مردم این شهر در مدیریت شهری و مشارکت و همکاری آنان در حل برخی مشکلات شهری می‌شود.

وی هدف از راه‌اندازی سرای محله را مشارکت شهروندان در فعالیت‌های اجتماعی، استفاده از قابلیت‌ها و توانایی‌های شهروندان در ساماندهی امور شهر، افزایش توان مدیریت شهری در اجرای پروژه‌ها و طرح‌ها عنوان کرد.

مکی افزود: رفع چالش‌های واقعی شهروندان و ساکنان هر محله، افزایش اعتماد و ارتباط متقابل بین شهرداری و ساکنان محلی و در نهایت واگذاری تصمیم‌گیری‌های محله به ‌خود شهروندان از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی ابراز امیدواری کرد که با احداث خانه فرهنگ و هنر، ورزش و سلامت و خانه قرآن در نخستین سرای محله گامی اساسی برای توسعه فرهنگی، اجتماعی و رفع نیازهای فرهنگی تفریحی شهر کازرون برداشته شود.

شهردار کازرون با اشاره به این‌که از وظایف شهرداری، انجام کارهای زیربنایی و فرهنگی است گفت: شهرداری کازرون با تغییر رویکرد به یک نهاد فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده است.

وی محله را رکنی اساسی بین خانواده و شهر دانست و افزود: محله فضای جغرافیایی خاصی دارد و هر خانواده نسبت به محل سکونت خود احساس خاصی مانند خانه‌اش دارد.

برچسب ها: کازرون ، شهرداری ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار