کاهش 21 درصدی میزان بارندگی ها در اردبیل

فرماندار اردبیل گفت: میزان بارش در این شهرستان در سال آبی جاری 303.6 میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۲۵۶۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶ 05 July 2016
جواد زنجانی روز سه شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب افزود: هم‌ اکنون 90 درصد آب شهرستان اردبیل در بخش کشاورزی استفاده می‌شود و نیاز است مسوولان سازمان جهاد کشاورزی طرح آبیاری نوین را در زمین ‌های زراعی اردبیل توسعه دهند تا مدیریت مصرف آب بهینه شود.
او اظهار کرد: با برنامه‌ ریزی ‌های انجام شده کشت محصولات کم آب از جمله کلزا ، زعفران ، جو و چغندر قند در اردبیل ترویج یافته و با ارائه آموزش ‌های نوین به کشاورزان می توان آنها را در جریان درآمد نحوه تولید این محصولات قرار داد.
زنجانی با بیان اینکه هزینه تولید سیب‌ زمینی برای هر کیلوگرم در شهرستان اردبیل هفت هزار و 700 ریال است گفت: امروزه بسیاری از اراضی دشت اردبیل زیر کشت محصول سیب‌ زمینی رفته و برای مصرف بهینه آب محصولات جایگزینی باید برای آن یافت.
وی اظهار کرد: 506 کنتور هوشمند در چاه‌ های کشاورزی شهرستان اردبیل نصب شده و با برنامه ‌ریزی ‌های انجام شده قرار است در مدت زمان معین تمام چاه‌ های کشاورزی شهرستان به کنتور هوشمند مجهز ‌شوند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری اردبیل ، او افزود: علاوه بر تعامل همه‌ جانبه کشاورزان منطقه مسوولان امر نیز باید اهتمام جدی داشته باشند چرا که مدیریت مصرف آب یک نیاز ضروری در عرصه کنونی برای اردبیل محسوب می ‌شود.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار