گردشگری روستایی مکمل فعالیت‌های روستایی

بخشدار مرکزی شهرستان اسدآباد گفت: توسعه گردشگری روستایی مکمل فعالیت‌های روستایی خواهد بود.
کد خبر: ۲۵۳۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲ 29 June 2016
بخشدار مرکزی شهرستان اسدآباد گفت: توسعه گردشگری روستایی مکمل فعالیت‌های روستایی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، هاشم صوفی، اظهار کرد: گردشگری روستایی با هدف توسعه پایدار جوامع محلی در نواحی روستایی، به عنوان ابزاری برای توسعه اقتصادی و اجتماعی و یکی از مهمترین مشاغل مدرن در مناطق روستایی تجسم یافته است.

وی افزود: این امر مهم با تاثیرگذاری در سه بُعد پایداری اقتصادی، اجتماعی و محیطی ضمن جلب مشارکت جامعه محلی در توسعه اقتصاد ملی با پتانسیل حفظ و حمایت از منابع طبیعی و محیط زیست باعث پایداری محیطی می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: در بُعد اقتصادی، گامی برای کاهش فقر با توسعه مراکز اشتغال کوچک، افزایش و تغییر شکل منابع در معرض خطر به سمت منابع پربازده و همراه با سودمندی و توزیع درآمد برمی‌دارد و در بُعد اجتماعی نیز باعث کارآفرینی و جلوگیری از مهاجرت، ارتباطات بیشتر روستائیان با سایر جوامع و فرهنگ‌های متنوع و شناساندن هویت محلی و رفاه و در نهایت ایجاد توسعه پایدار روستایی می‌شود.

 صوفی ادامه داد: هدف توسعه پایدار روستایی، گسترش امکانات و بهبود شرایط زندگی نسل کنونی و نسل‌های آینده اقشار آسیب‌پذیر روستایی است.

وی در ادامه با اشاره به روستای ملحمدره شهرستان اسدآباد در بخش مرکزی به عنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری اظهار کرد: در حال حاضر در سال‌جاری آشنایی دهیاران مرکزی با صنعت گردشگری و توسعه اقتصادی روستا و میراث فرهنگی با برگزاری کلاس‌های آموزشی در این راستا در اولویت برنامه‌ها خواهد بود.

صوفی تصریح کرد: با این اقدام دهیاران با اطلاعات به‌روز خواهند توانست نسبت به امر گردشگری و مرتفع کردن مشکلات روستا و جذب گردشگر روستایی توجه ویژه داشته و پیگیر امر باشند.

وی اضافه کرد: در همین راستا با برنامه‌ریزی‌های انجام شده دهیاران بخش مرکزی از روستاهای نمونه سطح استان نیز برای بحث گردشگری بازدید کرده و با دهیاران نمونه فعال این روستاها در زمینه توسعه روستایی آشنا خواهند شد. 

صوفی در ادامه با اشاره به برخی برنامه‌های اولویت‌دار بخشداری مرکزی اسدآباد گفت: در سال‌جاری بازدید دوره‌ای از روستاها برای بررسی مشکلات روستائیان و دیدار چهره به چهره و نشست با شوراها و دهیاران در روستاهای بخش مرکزی به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های اولویت‌دار بخشداری مرکزی خواهد بود.

وی پیگیری بهسازی‌های روستایی، توجه ویژه به توسعه اقتصادی و استفاده از توانمندی‌های روستایی در راستای شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، نگاه ویژه به مسائل فرهنگی روستاها و برگزاری نشست‌های مختلف با شورای فرهنگی روستاها، نظارت برهزینه‌های دهیاران و پیگیری اجرای پروژه‌های در حال اجرای دهیاران در سطح روستاها و نظارت و برنامه‌ریزی بهتر درخصوص ورود سامانه عشایر به حوزه بخش مرکزی را از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار امسال بخشداری مرکزی شهرستان اسدآباد اعلام کرد.

وی تصریح کرد: نگاه ویژه به مسائل و مشکلات آب شرب روستایی و تعامل با بنیاد مسکن در راستای پیگیری جذب اعتبارات برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به روستائیان از دیگر برنامه‌هایی است که در سال‌جاری به عنوان اولویت پیگیری و توجه ویژه خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار