واریز خرید تضمینی گندم کشاورزان استان

عضو هیات مدیره و سخنگوی خرید تضمینی گندم بانک کشاورزی از خرید تضمینی 41 هزار و 942 تن گندم از گندم‌کاران هفت استان کشور خبر داد و گفت: در نخستین مرحله خرید گندم 486 میلیارد ریال به صورت آنلاین از منابع بانک کشاورزی به حساب گندمکاران کشور واریز شده است.
کد خبر: ۲۵۰۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸ 19 April 2015
تابناک بوشهر: حشمت الله نظری روز یکشنبه، بیان کرد: این میزان گندم از هفت استان کشور همچون بوشهر، سیستان و بلوچستان، فارس، هرمزگان، کرمان، خوزستان و ایلام خریداری و در 4 هزار و 592 محموله به 136مرکز خرید تحویل شده است، البته برای استان های مذکور 275 مرکز خرید پیش بینی شده که درحال حاضر 136 مرکز خرید آنها فعال است.

به گفته وی، امسال برداشت گندم در استان های گرمسیر کشور از روزهای پایانی سال 93 آغاز و پیش بینی می شود با ورود استان های سردسیر تا اوایل مهر ماه نیز ادامه داشته باشد.

نظری گفت: طبق سنوات گذشته، خرید تضمینی گندم تا پایان سال 84 با عاملیت بانک کشاورزی انجام می شد، اما طی سال های 85 تا 93 کار خرید تضمینی گندم به بانک های دیگر واگذار شد.

وی اظهار داشت: طبق تفاهمی با شرکت بازرگانی دولتی ایران از دی ماه سال 93 قرار شد عاملیت خرید تضمینی گندم سال 94 به دلیل ارتباط خوب بانک کشاورزی با کشاورزان، سنخیت مسائل کشاورزی با این بانک، گستردگی شعب در مقایسه با سایر بانک های کشور و پوشش تمام مراکز خرید به طور مجدد به این بانک سپرده شود.

وی ادامه داد: در همین راستا سامانه ویژه خرید تضمینی گندم طراحی و دستورالعمل های لازم در کنار تجهیز شعب تدوین و میزی به عنوان مرکز پاسخگویی به کشاورزان در ستاد مرکزی این بانک ایجاد شد.

به گفته نظری، برای سهولت در خرید و تحویل محموله ها، با همکاری بانک کشاورزی، شرکت بازرگانی دولتی ایران و سازمان های جهادکشاورزی استان ها مباشرینی نیز تعیین شده است.

سخنگوی خرید تضمینی گندم بانک کشاورزی، گفت: این بانک آمادگی خرید تضمینی گندم در 1200 مرکز خرید سراسر کشور را برعهده دارد و به دلیل داشتن امکانات الکترونیکی در سراسر کشور مشکلی در پرداخت پول گندمکاران نداریم و در صورت نیاز دستگاه های خودپرداز را به مراکزی که با مشکل مواجه باشند، ارسال می کنیم.

وی تاکید کرد: بانک کشاورزی در نظر دارد امسال با سرعت و کیفیت بالاتری خدمات به کشاورزان ارایه دهد تا وقفه ای در پرداخت مطالبات گندمکاران کشور ایجاد نشود در همین راستا نیز بانک کشاورزی نخستین واریزی پول گندمکاران را از منابع داخلی خود پرداخت کرد تا منابع تخصیص یافته به این بخش تامین شود.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار