برخی سلب توفیق ها نتیجه روزی شبهه‌ناک و حرام است

کسب رزق و روزی طاهر و طیب از بهترین موهبت های آسمانی برای انسان است و در مقابل یکی از بدبختی های انسان این است که روزی حرام داشته باشد چراکه برخی سلب توفیق ها نتیجه روزی شبهه‌ناک و حرام است.
کد خبر: ۲۴۹۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ 22 June 2016
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: برخی سلب توفیق ها نتیجه روزی شبهه‌ناک و حرام است.

به گزارش تابناک به نقل از مهر، آیت الله غیاث الدین طه محمدی به مناسبت فرا رسیدن روز اصناف در سالن اجتماعات بانک ملی همدان و در جمع کسبه و بازاریان همدان با اشاره به اینکه ارزش کاری کسبه از منظر دین خدا بسیار بالاست، بیان کرد: کسب رزق و روزی طاهر و طیب از بهترین موهبت های آسمانی برای انسان است و در مقابل یکی از بدبختی های انسان این است که روزی حرام داشته باشد چراکه برخی سلب توفیق ها نتیجه روزی شبهه‌ناک و حرام است.

وی با بیان اینکه یکی از بدی های وضع فعلی کشور این است که همه می خواهند دانشگاه بروند و تحصیلات داشته باشند، افزود: تحصیلات بالا مانع ورود فرد به حرفه کاسبی می شود چراکه شخص به دنبال پشت میز نشینی و دریافت حقوق بالا است.

امام جمعه همدان در ادامه خطاب به بازاریان با بیان اینکه از نشستن بر سر سفره بیت المال رنج می برم و به شما کسبه غبطه میخورم که روزی حلال دارید، بیان کرد، گفت: ممکن است شما کسبه و بازاریان روزمرگی شامل حالتان شود ولی حلال‌ترین روزی این است که کسی با عرق پیشانی نان به دست آورده و از آن استفاده کند.

آیت الله محمدی در خصوص زمزمه های دریافت حقوق ۸۰۰ میلیونی در تهران که ظاهرش خوب است اما انسان را بدبخت می کند، گفت: فقر بد است و برای انسان آبرودار قبر شیرین تر از فقر است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه در حقیقت فقر یک آفت است و کسانی که فقیر نیستند و تمکن مالی دارند باید به فقرا کمک کنند، گفت: این ماه بهترین فرصت است تا انسان به اوج برسد.

آیت الله محمدی با بیان اینکه داشتن پول به قدری خوب است که انسان آبرویش حفظ شود و از طرفی بدمستی نیز نیاورد چراکه افرادمست شهوت و مست قدرت و مست ثروتند آب از سرشان گذشته است، عنوان کرد: باید خدا را شکر کرد که نه فقیر هستیم که دین و ایمانمان را باد ببرد و نه آنچنان مرفه که ثروت های بادآورده حرام دینمان را ببرد.

امام جمعه همدان در پایان گفت: فقر بسیار گزنده است و ثروت بیش از نیاز نیز مورد بیچارگی است مگر اینکه ازآن در راه خدا انفاق شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار