سریال نارضایتی گندم‌کاران ازعدم پرداخت بهای گندم

در حالی که بیش از 15 روز از عملیات برداشت گندم و تحویل آن به مراکز خرید گذشته، هنوز ریالی پول به حساب زارعان پرداخت نشده و سریال نارضایتی گندم‌کاران از عدم پرداخت بهای محصولشان در اردبیل کلید خورد.
کد خبر: ۲۴۹۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۵ 22 June 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در حالی تعدادی از گندم‌کاران در تماس‌ها و نامه‌های ارائه شده گله‌مندی خود را از مسؤولان در عدم پرداخت بهای گندم تحویلی به سیلوها و مراکز خرید مطرح کردند که مسؤولان به وعده‌های خود عمل نکرده و در حالی که قرار بود در کمتر از 48 ساعت پول گندم‌کاران پرداخت شود بیش از 15 روز است که ریالی در استان اردبیل به زارعان از این محل پرداخت نشده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل با تأیید این موضوع اظهار کرد: بنده روزانه در چندین نوبت پیگیر این موضوع هستم تا پرداختی به گندم‌کاران در استان اردبیل آغاز شود به طوریکه اخیراً مکاتباتی را نیز با

علی نوبخت تصریح کرد: ما کار خرید گندم را از نیمه خردادماه شروع کردیم ولی متأسفانه با وجود اینکه براساس قول و وعده مسؤولان کشوری، در استان نیز وعده داده بودیم تا در کمترین زمان پرداختی‌ها انجام شود اما این پرداختی‌ها انجام نشده و شرایط متفاوت‌تری را شاهد هستیم.

وی گفت: هم تعاون روستایی و هم غله عملیات خرید را به شکل گسترده در شمال استان انجام می‌دهند به طوریکه تاکنون بیش از 250 هزار تن گندم مازاد بر نیاز زارعان خریداری و در سیلوها و انبارها در حال نگهداری است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان حضور ناظران و اکیپ‌های نامحسوس را برای کنترل خرید گندم با کیفیت و جلوگیری از وارد شدن گندم‌های وارداتی و بر جای مانده از سال‌های گذشته را یادآور شد و افزود: با توافقی که با سازمان جهاد کشاورزی داشتیم ما خرید را از زارع انجام می‌دهیم که نامه رسمی از جهاد کشاورزی داشته باشد و در غیر این صورت اگر اعضای حاضر در مرکز خرید فرد را تأیید کنند امر خرید از چنین فردی نیز انجام می‌شود.

نوبخت کوتاه شدن پروسه خرید گندم و بسترسازی برای امر مطلوب در این حوزه را یادآور شد و بیان کرد: امیدواریم همه این اقدامات زمینه‌ساز یک تحول واقعی در امر خرید گندم شود.

در کمتر از یک دقیقه آماده پرداخت بها زارعان هستیم

اما مسؤولان بانک کشاورزی نیز معتقدند: آمادگی دارند در صورت واریز مبلغ از تهران در کمتر از یک دقیقه بها گندم خریداری شده را به حساب زارعان پرداخت کنند که از این بابت مشکلی نیز وجود ندارد.

اما حکایت خرید جو و نحوه پرداخت آن به حساب زارعان نیز خود داستان هفت‌خوان رستمی است که اسباب نارضایتی جوکاران را فراهم کرده است.

جوکاران نیز گله‌مند هستند که محصول آنها باید بعد از خریداری از طریق بورس به فروش رسیده و سپس دولت مابه‌التفاوت نرخ را در یک پروسه طولانی به حساب آنها واریز کند که این خود دردسرساز است که خواسته اصلی آنها رفع چنین پروسه طولانی است که مسؤولان امر باید به آن توجه کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمد سیفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
بیست وسه روزه گندم تحویل سیلو دادم هنوز خبری از واریز پولش نیست به قدری وضع مالیم خرابه که نمیتوانم دراین ماه رمضان نان برای خانوادم بگیرم .
لطفا کنین پول ما رو بدین
محمد سیفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
جون هرکی دوس دارین پول گندم مارو بدین
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار