استاندار: تسهیل در صادرات و واردات کالا از سیستان و بلوچستان به دو کشور همسایه را خواستاریم

کد خبر: ۲۳۲۹۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱ 20 May 2016
به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز پنجشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی که با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در فرماندار چابهار برگزار شد، اظهار داشت: دو کشور همسایه «افغانستان و پاکستان» نیازهای زیادی دارند که می توان این نیازها را از طریق استان سیستان و بلوچستان تامین کرد.
وی افزود: واردات نارنگی و برنج از پاکستان باید بصورت قانونمند انجام شود تا ضرری متوجه کسی نشود.
وی با بیان اینکه افغانستان نیاز فراوانی به آرد گندم دارد بیان کرد: با واردات گندم به سیستان و بلوچستان و تبدیل آن به آرد در کارخانجات این استان می توان نیاز افغانستان را تامین کرد.
استاندار گفت: سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی و پراکندگی بیشترین طول جاده های کشور را دارد ولی متاسفانه روستاهای آن از راه مناسب آسفالته بی بهره اند، این استان نیاز جدی و فوری به آسفالت راههای خاکی روستایی، ایجاد آزاد راه، بزرگراه و جاده های ترانزیتی از سوی دولت دارد.
هاشمی توجه به بخش های کشاورزی، شیلات، گردشگری و صادرات و واردات کالا به کشورهای همسایه آبی و خاکی را خواستار شد و افزود: حل مشکلات اشتغال مردم در گرو توجه به این بخش ها است.
وی به ظرفیت بالای پرورش شتر و هزینه اندک نگهداری آن در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: با حمایت از فعالیتهای پرورش شتر می توان نیاز گوشتی بازار کویت و کشورهای حاشیه خلیج فارس را تامین کرد.
اساندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: متاسفانه به اندازه یک برگ کاغذ در زمینه پرورش و نگهداری شتر تاکنون مطالعه نشده است به همین سبب ضروری است دولت برنامه ویژه ای برای پرورش شتر در سیستان و بلوچستان تدوین و اجرایی کند.
وی همچنین بر ایجاد دهکده آی سی تی در این استان تاکید کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تالاب بین المللی هامون توان ایجاد بیش از 12 هزار شغل را دارد و این ظرفیت باید مورد توجه دولت برای احیای همیشگی آن وجود داشته باشد.
هاشمی گفت: با رها سازی آب از سوی افغانستان و بارندگی ها تالاب هامون و چاه نیمه آبگیری شده و می تواند در توسعه و اشتغال مناطق شمال سیستان و بلوچستان موثر باشد.
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در سال 96 مقصد گردشگری ایرانیان تعریف شده است، افزود: مسئولان برای زیرساختهای آن تلاش و کوشش کنند.
معاون اول رئیس جمهوری به همراه سه وزیر دفاع، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت روز پنجشنبه به منظور شرکت در اجلاس آیورا به چابهار سفر کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار