فرمانده ناحیه مقاومت شاهرود:

مسئولان فقط نگاه کوتاه‌مدت تعاملی به جهان در امور اقتصادی نداشته باشند

به گزارش تابناک سمنان،فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود گفت: مسئولان فقط نگاه کوتاه‌مدت تعاملی به جهان در امور اقتصادی نداشته باشند و به درون کشور تکیه کنند.
کد خبر: ۲۱۱۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷ 13 April 2016

حمید دامغانی پیش از ظهر امروز در نشست با فرماندهان پایگاه‌های بسیج کارگری شاهرود در اتاق جلسات سپاه این شهرستان، با اشاره به نام‌گذاری سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» اظهار کرد: در سالی که جلسه نخست آن با واحدهای کارگری با موضوع اقتصادی است، باید اتفاقات خوبی در شهرستان شاهرود رخ دهد.

وی تصریح کرد: سال گذشته مجموعه مدیران شهرستان شاهرود و کسانی که در رأس امور هستند، درگیر مسائل مربوط به کارخانه‌ها و امور کارگری بودند و امسال وضع خوبی را با توجه به نام‌گذاری مقام معظم رهبری باید داشته باشیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود افزود: دشمن در ادامه دشمنی‌هایش، روش‌های مختلف را آزمایش و اجرا کرد که آخرین ترفند آن‌ها، ورود از جنبه اقتصادی و بحث تحریم‌ها بود؛ اما اکنون دیگر تنها تحریم‌های هدفمند و هوشمند نداریم، بلکه رهبر فرزانه انقلاب از زمستان سال 90 جنگ تمام‌عیار اقتصادی را مطرح کردند.

دامغانی خاطرنشان کرد: تحریم با محوریت اقتصادی و به قول دشمنان به صورت هوشمند اعمال شده و این نیاز به قرارگاهی برای رصد هوشمندانه دارد؛ چراکه آن‌ها رصد می‌کنند کجا گشایش اقتصادی می‌شود و راهش را سد کنند و این جنگ اقتصادی بوده که دشمن به راه انداخته است.

وی با بیان اینکه وقتی ما به امری «جنگ» می‌گوییم با سایر واژگان تفاوت دارد، تصریح کرد: این جنگ قرارگاه عملیاتی می‌خواهد و این قرارگاه هوشمند و در مسیر درست اقتصاد مقاومتی، عمل و اقدام می‌کند و امسال باید از شعار و حرف و صحبت خارج شویم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود با اشاره به ابزار لازم در کشور برای این جنگ گفت: ابتدا باید مردم و مسئولان باور داشته باشند که جنگ اقتصادی وجود دارد و این باور مانند دوران دفاع مقدس که مردم جنگ را به صورت عینی می‌دیدند و کمک می‌کردند تا پیروز شویم، محقق شود.

وی عنوان کرد: امروز باید اقدام عملی در باوراندن جنگ اقتصادی در کشور توسط مسئولان و اثرگذاران جامعه صورت گیرد و در ادامه، تاکتیک و روش مشخص اتخاذ شود و تنها راه نجات‌بخش ما در جنگ اقتصادی، موضوع اقتصاد مقاومتی است و باید در فهم دچار مشکل نشویم و آنچه رهبر فرزانه انقلاب تبیین می‌فرمایند، را بسط و گسترش دهیم.

دامغانی با بیان اینکه در بسیاری از حوزه‌ها و موارد مشکل ما حزبی و جناحی عمل کردن است، افزود: وقتی در برنامه‌ای حزبی و جناحی عمل شود، معمولاً درست جواب نمی‌دهد و امسال مسائل اقتصادی و مبارزه با فساد و رونق اقتصادی نباید با نگاه حزبی و جناحی دنبال شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود با تأکید بر اینکه نباید از اقتصاد مقاومتی بهره‌برداری جناحی و حزبی شود، گفت: اگر این‌گونه عمل کنیم، از مسیر اصلی منحرف می‌شویم و با توجه به جامعه دینی و اسلامی که با شیوه و سازوکار غرب در تناقض است، باید مراقبت کنیم که در مسیر غرب گرفتار نشویم و در غیر این صورت شکست می‌خوریم.

دامغانی بیان کرد: هر جا که در طول انقلاب متکی به مبانی دینی بوده‌ایم و نگاه به داشته‌های غرب نداشتیم و نگاه ما به غرب نبود، موفق بودیم و آنجا که تولید بومی نداشتیم، چه اقتصادی و چه فرهنگی در دامن غرب گرفتار شدیم، ضرر کردیم و موفق نبودیم.

وی اظهار کرد: پیشرفت و موفقیت ما آنجا بود که عده‌ای تکلیف‌مدار با اتکا به داشته‌های علمی درونی کار کردند و موفق شدیم و در طول این 37 سال نمونه‌ای نداریم که با اتکا به غرب و داشته‌های آن‌ها عمل کردیم، موفق شدیم و پیشرفت داشتیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود تأکید کرد: نگاه نخست در اقتصاد این است که باید از ظرفیت درونی و نگاه به داخل و با تعامل جهانی حرکت کنیم و فقط یک نگاه کوتاه‌مدت تعاملی به جهان نداشته باشیم و درون را کنار بگذاریم که در این صورت آسیب جدی می‌بینیم.

وی افزود: همه باید کمک کنیم و امسال در حوزه اقتصادی به کمک دولت بشتابیم تا رضایت‌مندی مردم از اقتصاد را محقق کنیم.

دامغانی گفت: همه ما امروز در خط مقدم جبهه جهاد اقتصادی هستیم و باید تلاش و تکلیف‌مدار عمل کنیم و نباید شعارهای ما تغییر کند و به شعارهای اقتصادی تبدیل شود که خطرناک است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود ادامه داد: باید مبنای دین و اسلام را مدنظر داشت و در عرصه جهاد اقتصادی وضع مناسبی ایجاد کرد و این نیاز به تغییر فکرها دارد تا تولید بالا رود و محصولات با کیفیت بالا تولید شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید قوانین اقتصادی، فرهنگ اقتصادی و مدیریت‌های اقتصادی اصلاح و به سمت اقدام و عمل و امور جهادی سوق داده شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار