سه هزار و 500 فقره وام اشتغال سال گذشته در كرمانشاه پرداخت شد

صندوق كارآفرینی امید استان كرمانشاه سال 94 سه هزار و 516 فقره وام اشتغال به مبلغ 418میلیارد و 232 میلیون ریال پرداخت كرده است.
کد خبر: ۲۰۸۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹ 07 April 2016
صندوق كارآفرینی امید استان كرمانشاه سال 94 سه هزار و 516 فقره وام اشتغال به مبلغ 418میلیارد و 232 میلیون ریال پرداخت كرده است.

مسئول روابط عمومی صندوق كارآفرینی امید روز چهارشنبه با اعلام این مطلب به خبرنگار ایرنا افزود: پرداخت های این صندوق شامل وام خوداشتغالی تا سقف 300 میلیون ریال و نیز وام كارفرمایی تا سقف یك میلیارد ریال است كه نسبت به سال 93 سطح پرداختی 96 درصد رشد داشته است.

جواد حقیقی؛ شرط پرداخت وام 500 میلیون ریالی صندوق را اشتغال حداقل 2 نفر و نیز شرط پرداخت وام یك میلیارد ریالی را اشتغال حداقل چهار نفر عنوان كرد و گفت: برای استفاده از این تسهیلات از ارگان های مختلف استعلام گرفته می شود لذا شرط اصلی محرز شدن بیكاری افراد است.

وی اظهار كرد: از مزیت های وام صندوق كارمزد چهار درصد و نیز تنفس شش ماهه وام به منظور رونق گرفتن كسب و كار است كه در تسهیلات پرداختی بانك ها این مزایا وجود ندارد.

حقیقی گفت: فلسفه اصلی تشكیل صندوق كارآفرینی امید، توجه به اشتغال خرد و خوداشتغالی افراد بیكار است هرچند در سال 94 پرداخت حدود 400 میلیارد ریال تسهیلات به 11 طرح مشاركتی نیز در دستور كار صندوق قرار گرفت.

وی همچنین اضافه كرد: برای افزایش پرداخت تسهیلات به متقاضیان رایزنی هایی به منظور استفاده از منابع صندوق توسعه ملی انجام گرفته است.

براساس گزارش مركز آمار ایران، استان كرمانشاه با نرخ 15 و شش دهم درصد بیكاری در صدر استان های كشور قرار دارد.

استان كرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد و شهر كرمانشاه به عنوان مركز استان نیمی از این جمعیت را در خود جای داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار