توسعه کشت محصولات کم آب بر در گرمی

فرماندار شهرستان گرمی گفت: با تغییر در الگوی کشت، کاشت محصولاتی با مصرف کم آبی و بازدهی بیشتر و راندمان تولید بالاتر در شهرستان گرمی توسعه می‌یابد.
کد خبر: ۲۰۴۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱ 31 March 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاردبیل، میرعلی رحیمی‌زاد پیش از ظهر امروز در آئین کلنگ‌زنی طرح آبیاری مزارع پایاب سد گیلارلو اظهار داشت:اجرای این طرح مهم اقتصادی و کشاورزی به عنوان دغدغه اصلی از آغاز کار در شهرستان بود چرا که این طرح تحول عظیمی در بخش کشاورزی منطقه به وجود خواهد آورد و سبب رشد اقتصادی منطقه می‌شود.

وی با تاکید بر استفاده مطلوب و بهینه از آب اختصاصی به مزارع گفت: باید با تغییر در الگوی کشت، کاشت محصولاتی با مصرف کم آبی و بازدهی بیشتر و راندمان تولید بالاتر از آب این سد بیشترین بهره را برد.

فرماندار شهرستان گرمی همکاری و تعامل بیشتر اهالی و کشاورزان برای اجرای سریع این طرح را ضروری دانست و تصریح کرد: امیدوارم اجرای این طرح با زمانبندی پیش بینی شده به سرعت پیش رود و برخی کشمکش‌ها و عدم همکاری‌ها در این زمینه خدشه و خلل به وجود نیاورد.

منتخب مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی نیز کلنگ زنی این طرح را اقدام عملی و به‌هنگام در تحقق فرامین مقام معظم رهبری و شعار سال دانست و با قدردانی از دست اندرکاران این طرح بیان کرد: آغاز عملیات اجرای این طرح آن هم قبل از اتمام کامل تعطیلات نوروزی و قبل از 13 فروردین، سال نیکی را مژده می‌دهد.

میرحمایت میرزاده با تاکید بر تامین کامل مقدمات اجرای هر طرح قبل از کلنگ‌زنی آن افزود: باید تمام جوانب اجرای طرح بررسی و مسائل اداری آن حل شود و اقدام به اجرای طرح کرد و باید با آنهائی که جلوی اجرای طرح‌های توسعه‌ای سنگ‌اندازی می‌کنند برخورد شود.

وی با بیان اینکه به یقین مردم بیش از دولت همکاری می‌کنند، اظهار کرد: اعتقاد آنچ نانی به تشریفات ندارم و به اقدام و عمل که اصل همه پیشرفت‌ها و توسعه است معتقدم که البته نباید آنهائی که تا کنون برای شهرستان گرمی زحمت کشیده‌اند و در این موفقیت‌ها سهم دارند فراموش شود.

منتخب مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی خواستار تعیین روزشمار برای اجرای طرح‌ها شد و تصریح کرد: باید با تلاش مضاعف در راستای اجرای پروژه‌ها در زمانبندی تعیین شده کوشید تا طرح براساس وعده‌های داده شده، پیش برود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار