استاندار یزد دست آوردهای استان در سال 94 را تشریح کرد

استاندار یزد با اشاره به دست آوردهای استان در بخش های مختلف و بویژه اقتصادی در سال گذشته بر اهمیت توسعه فرهنگی و سلامت اجتماعی در این خطه تاکید کرد.
کد خبر: ۲۰۴۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲ 31 March 2016
به گزارش «تابناک یزد»، سیدمحمد میرمحمدی در گردهمایی یزدی تباران با تشریح عملکرد سال 1394 اظهار کرد: برنامه و فعالیت های استان یزد در سال گذشته در 8 محور کلی توسعه شامل آب، فرهنگ، گردشگری، صنعت و معدن، علم و فناوری، بهداشت و درمان، محیط زیست و منابع طبیعی و انرژی خورشیدی پیگیری شده است.
وی با اشاره اهمیت طرح توسعه فرهنگی، تشکیل اتاق فکر و شوراهای توسعه فرهنگی در استان افزود: با کمک این شوراها می توان محتوای فرهنگی و سلامت اجتماعی را در جامعه گسترش داد و فرهنگ خود را حفظ و ترویج کنیم.
وی ادامه داد: در استان یزد فرهنگی غنی و آداب و سنت های ارزشمندی داریم و صورت احیا و ترویج آنها، برادری، همدردی و توجه به یکدیگر بیشتر می شود.
وی اضافه کرد: حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن، انتخابات هفتم اسفند و سفر رئیس جمهوری به یزد نشان از آگاهی، توانمندی، هوشیاری و هوشمندی مردم یزد دارد.
استاندار یزد با اشاره به اهمیت موضوع آب در این استان گفت: انتقال آب شرب از بهشت آباد در حال اجرا است و انتقال آب خلیج فارس در دستور کار قرار دارد؛ اجرای فاضلاب شهری اردکان، بافق و مهریز دنبال شده فاضلاب شهری میبد نیز در دست اقدام است.
وی ادامه داد: در سال گذشته طرح هایی برای توسعه فضای سبز و عملیات بیابانزدایی و آبخیزداری نیز اجرا شد.
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد گفت: در حوزه گردشگری ساماندهی بافت تاریخی استان به عنوان اصلی ترین موضوع مدنظر قرار گرفت و بر این اساس فعالیت های از جمله بازسازی خانه های قدیمی به عنوان بوم زیست، دسترسی ها، استقرار خدمات گردشگری و تبدیل برخی خانه های تاریخی به رستوران هتل انجام شد.
میرمحمدی با اشاره به اتخاذ تصمیم هایی در حوزه صنعت و معدن استان اظهار کرد: با توجه به مشکلات ایجاد شده برای صنایع و واحدهای کاشی، مجوز صنعت کاشی در استان صادر نمی شود، چرا که بنا نداریم مشکلی بر مشکلات دیگر افزوده شود.
وی با اشاره به توجه مسئولان استان به صنایع الکترونیک و های تک افزود: صنایع فولاد پرآبخواه است و فعالیت بیشتر صنعت در استان را ضروری نمی بینیم.
استاندار یزد خاطر نشان کرد: در حوزه علم و فناوری نیز مجوز منطقه ویژه علم و فناوری به تصویب شورای عالی عتف رسید و به توسعه پارک علم و فناوری توجه و به فارغ آلتحصیلان کمکهای مالی و تسهیلاتی شد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته 722 تخت بیمارستانی در حوزه بهداشت و درمان به ظرفیت استان افزوده شد ادامه داد: در سفر رئیس جمهوری به یزد نیز احداث بیمارستان تخصصی سرطان به تصویب رسید.
وی همچنین با اشاره به اهمیت توجه به حوزه محیط زیست و منابع طبیعی در استان گفت: در این راستا کمربند سبز محور مهریز – یزد – اردکان ایجاد و منطقه ویژه علم و فناوری با هدف استقرار صنایع هایتک در این محور قرار گرفت.
میرمحمدی افزود: همچنین منطقه شیرکوه را به عنوان رگ حیاتی استان منطقه حفاظت شده معرفی کردیم.
استاندار یزد اظهار کرد: در بخش انرژی خورشیدی به عنوان یکی از محورهای توسعه استان 16 متقاضی احداث سایت داریم که درباره آنها تصمیم گیری خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار