راه‌اندازی ۲۱۰ تخت پیوند اعضا در یزد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از راه اندازی ۲۱۰ تخت جدید پیوند در یزد به منظور رفع نیازهای بیماران خبر داد.
کد خبر: ۱۹۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 07 March 2016
به گزارش تابناک یزد،«محمدرضا میرجلیلی» در جلسه‌ای با حضور رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت و معاونان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اظهار کرد: تقویت بخش درمان استان برای انجام عمل‌های پیوند از مواردی بوده که از مدت‌ها پیش در دست پیگیری است. وی عنوان کرد: این مهم به آرزوی دیرینه جامعه پزشکی استان یزد تبدیل شده بود که در سال گذشته با ۹ تخت پیوند و سال آینده با ایجاد ۲۱۰ تخت، این آرزو جامه عمل پوشیده می‌شود.
میرجلیلی گفت: سال آینده قرار است که دو بخش جدید و خیرساز پیوند کلیه و همچنین بخش پیوند مغز و استخوان در بیمارستان شهید صدوقی یزد راه‌اندازی شود. وی با اشاره به این‌که سال آینده، پیشرفت بسیار خوبی در حوزه انجام پیوند در استان خواهیم داشت، گفت: با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌های ضروری همچنین پتانسیل موجود در استان، تامین نیروی انسانی مورد نیاز و وجود فوق تخصص جراحی پیوند در استان، زمینه ارتقای کمی و کیفی پیوند کلیه نیز فراهم می‌شود.

لزوم اقدام‌های پیشگیرانه برای صیانت از منابع طبیعی
رئیس کل دادگستری استان گفت: برای صیانت از منابع طبیعی باید اقدام‌های پیشگیرانه در دستور کار مسئولان باشد.
به گزارش ایسنا «محمدرضا حبیبی» در نشست با محیط‌بانان و ضابطان قضایی منابع طبیعی و مسئولان حفظ و صیانت از منابع طبیعی از پیشگیری از تعدی و تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی به عنوان عنصری مهم یاد کرد. وی اظهار كرد: برخورد با متجاوزان و متعدیان به منابع ملی همواره در دستور کار بوده است اما آنچه باید به آن پرداخت، بحث پیشگیری است که بسیار کم هزینه‌تر و اثرگذارتر است. حبیبی بر اعمال مجازات‌های بازدارنده برای جلوگیری از تعدی به منابع طبیعی تأکید کرد و افزود: چارچوب برخورد با متجاوزان در قوانین مشخص است و ضابطان قضایی هم حق برخورد با متجاوزان را دارند و هم مکلف به این امر هستند؛ چرا که تجاوز به منابع طبیعی جرم مشهود است و نیاز به دستور مقام قضایی ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار