مدیر کل امور عشایر فارس:برای تسهیل کوچ عشایر استان طرح ارائه خدمات پشتیبانی به کوچندگان انجام می شود.وی با بیان اینکه در سال ۹۳ نزدیک به ۶۰۰ خانوار عشایری در استان اسکان یافتند، گفت: در سال ۹۴ طرح عملیات اجرایی اسکان عشایر داوطلب مورد بررسی قرار می گیرد
کد خبر: ۱۹۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷ 06 April 2015

به گزارش تابناک فارس به نقل از مهر؛صادق نکوئیان با بیان اینکه برای تسهیل کوچ عشایر استان طرح ارائه خدمات پشتیبانی به کوچندگان انجام می شود، گفت: در قالب این طرح راهگشایی برای عشایر، بهسازی چشمه ها، تامین آب رسانی سیار، خدمات حین کوچ و کنترل کوچ، تامین علوفه های یارانه ای برای دام های عشایر، تثبیت ایل راه ها و احیا اتراق گاه های عشایر در مسیر کوچ، انجام می شود.

وی با اشاره به وجود سه ایل خمسه، قشقایی و لر ۲۷ هزار و ۲۷۹ خانوار در استان فارس، عنوان کرد: ایل های عشایری طی ییلاق از قسمت های جنوبی استان و شهرستان هایی چون لامرد، لار، خنج، جهرم، داراب، ممسنی، کازرون، قیروکارزین و فیروزآباد به شهرستان های شمالی از جمله آباده، خرم بید، بوانات، سپیدان، بوانات، مرودشت و شیراز کوچ می کنند.

اسکان حدود ۶۰۰ خانوار عشایری در سال ۹۳

مدیرکل امور عشایر فارس با بیان اینکه در سال ۹۳ نزدیک به ۶۰۰ خانوار عشایری در استان اسکان یافتند، گفت: در سال ۹۴ طرح عملیات اجرایی اسکان عشایر داوطلب مورد بررسی قرار می گیرد ودر حالتی که امکان اسکان با حفظ اشتغال برای خانوار عشایری فراهم باشد، با هماهنگی دستگاه هایی از جمله بنیاد مسکن شرایط اسکان را فراهم می کنیم و سعی می کنیم امکانات زیربنایی مانند آب و برق را برای آن ها تامین کنیم.

نکوئیان با تاکید بر اینکه برای اسکان عشایر حتما باید شرایط آن فراهم باشد، اظهار داشت: پیش بینی ها برای اسکان حدود ۸۰۰ خانوار عشایری در سال ۹۴ انجام شده است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه های که در سال ۹۴ برای جامعه عشایری استان دنبال می شود، جایگزینی انرژی های نو و سوخت های فسیلی به جای استفاده از نباتاتی چون چوب است، گفت: این کار برای حفظ منابع طبیعی انجام می شود.

مدیر کل امور عشایر فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خشکسالی سال گذشته باعث ایجاد مشکل تامین علوفه برای دام های استان شد، اظهار داشت: در سال گذشته پنج میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان برای کمک و تامین علوفه دام های عشایر فارس مصوب شد، ولی برای سال جاری هنوز اعتباری در نظر گرفته نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار