رویداد نوروزگاه در دونقطه از گیلان برگزار می شود

کد خبر: ۱۸۷۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۰ 26 February 2016
تابناک گیلان: رویداد نوروزگاه بصورت سراسری از 24 تا 28 اسفندماه سالجاری اجرا می‌شود و دو نقطه از گیلان پایلوت اجرای این رویداد فرهنگی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان؛ شبان شکرایی در نشست کمیته فرهنگی این اداره کل که با محوریت اجرای طرح نوروزگاه برگزار شد، اظهار داشت: نوروز بزرگ‌ترین پرونده چندملیتی ثبت‌شده در یونسکو در حوزه فرهنگی است که 12 کشور در این پرونده حضور دارند.

وی با بیان اینکه در بین 12کشور تنها ایران دارای تنوع قومیت ها را در خود جای‌داده است ، وحدت ایران را وابسته به وحدت این اقوام دانست.

عضو شورای سیاست‌گذاری آئین ملی نوروز و رئیس کمیته نوروزگاه تصریح کرد: نوروز تنها میراث ناملموسی است که بین همه اقوام مشترک ایران وحدت ایجاد می‌کند و کارگزاران و فعالان امر فرهنگ موظف به احیای این دارایی ارزشمند هستند.

شکرایی تصریح نمود: نوروزگاه یک رویداد فرهنگی و بخشی از برنامه‌های جشن نوروز است و تنها رویدادیست که جنبه سراسری دارد و امسال در 12 استان کشور به‌صورت پایلوت اجرا می‌شود که جامعه هدف آن نیز مردم بومی است.
به گفته وی، استان گیلان از استان‌هاییست با داشتن غنای فرهنگی و آیین های زیبای نوروزی و همچنین تنوع قومیتی می تواند نوروزگاه را با کیفیتی ممتاز و درخور تمدن پرآوازه گیلان اجرا نماید.
شکرایی خاطرنشان کرد: این رویداد بصورت سراسری از 24 تا 28 اسفندماه سالجاری اجرا می‌شود و در گیلان دو شهرستان رشت و لاهیجان پایلوت اجرای نوروزگاه خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار