تحلیل تابناک اردبیل از آخرین آرایش انتخابات

کاندیداهای مطرح کدامند؟ / اوج گیری آرای کریمی در تمامی برآوردها

بر اساس اعلام منابع موثق به تابناک اردبیل ، تقریبا در تمامی این نظرسنجی ها نام صدیف بدری شهردار سابق اردبیل در صدر دیده می شود. اما پس از وی نام دیگر کاندیداهای پیشتاز بسته به نوع نظرسنجی و دوره زمانی انجام گرفته در نوسان است...
کد خبر: ۱۸۷۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴ 25 February 2016

در روزهای اخیر نظرسنجی های مختلفی برای سنجش اقبال مردم به کاندیداهای حوزه انتخابیه اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین انجام شده است.

بر اساس اعلام منابع موثق به تابناک اردبیل ، تقریبا در تمامی این نظرسنجی ها نام صدیف بدری شهردار سابق اردبیل در صدر دیده می شود. اما پس از وی نام دیگر کاندیداهای پیشتاز بسته به نوع نظرسنجی و دوره زمانی انجام گرفته در نوسان است.

تقریبا در تمامی این نظرسنجی ها نام سید کاظم موسوی ، رضا کریمی ، محمد رضا سرداری ، منصور حقیقت پور و اکبر نیکزاد بسته به دوره زمانی سنجش آرا و موسساتی که این نظرسنجی ها را انجام داده اند ، به عنوان کاندیداهای مطرح در صدر جدول قرار گرفته اند.

اما نکته قابل توجه برآوردهای انجام گرفته ، اوج گیری تدریجی آرای رضا کریمی است. چهره ای که با جلب آرای قابل توجه و غیرمنتظره در اولین دوره حضور خود در انتخابات مجلس گذشته ، بهت و حیرت تحلیلگران سیاسی را برانگیخت.

کریمی که او را می توان جزو کاندیداهایی طبقه بندی کرد که کمترین مخالف سیاسی را در سطح جامعه دارد ، این روزها بر مرکب اقبال سوار شده است به گونه ای که هرچه به زمان انتخابات نزدیکتر می شویم ، نمودار آرای وی نیز پیوسته سیر صعودی به خود گرفته است.

در عین حال در غیاب دیگر کاندیداهای مطرح رد صلاحیت شده، نباید از رشد آرای دو کاندیدای روحانی دیگر غافل بود و به ویژه سید کاظم موسوی برغم تمامی تخریب هایی که به صورت سازمان یافته بر علیه او در جریان است ، توانسته است به صورت معنی داری حمایت اقشار غیر سیاسی جامعه از جمله روستاییان ، کارگران و ساکنان محلات محروم جامعه را جلب کند. حجت الاسلام محمد رضا سرداری دیگر روحانی حاضر در صحنه نیز از هژمونی قابل توجهی در مناطق مرکزی شهر اردبیل برخوردار است.

بر اساس بررسی های تحلیلگر سیاسی سایت تابناک اردبیل، به دنبال رصد میدانی هواداران تجمع کننده در ستادهای کاندیداها و مراسم سخنرانی ها ، حامیان پای کار رضا کریمی ، سید کاظم موسوی ، صدیف بدری ، اکبر نیکزاد و محمد رضا سرداری به صورت محسوسی بیشتر از سایر کاندیداها بوده است.

در شرایطی که فاصله آرای کاندیداهای مطرح با یکدیگر چندان زیاد نیست، احتمال کشیده شدن سرنوشت حداقل یکی از کرسی های حوزه انتخابیه مرکز استان به دور دوم دور از ذهن نیست.

در بین کاندیداهای مطرح اما رشد پیوسته نمودار آرای رضا کریمی در تمامی برآوردها احتمال پیروزی وی را بیش از پیش تقویت می کند به ویژه آنکه با رد صلاحیت یحیی خردمند در هفته های گذشته، رضا کریمی به کاندیدای بی رقیب در بین اهالی مناطق نمین ، ویلکیج و هیر تبدیل شده است . مناطقی که بخش مهمی از جمعیت مهاجر آنها در شهر اردبیل ساکن هستند و در برآورد واجدان شرایط رای دهی ، جزو شهر اردبیل طبقه بندی می شوند.

در عین حال نباید فراموش کنیم که برخلاف انتخابات دوره گذشته ، این بار در غیاب قاسم محمدی ، آرای فامیلی و طایفه ای خاندان کریمی و محمدی تقریبا یکدست شده است و به نظر می رسد ارتفاع موج آرای کریمی این بار بلندتر از دوره قبل در حال رسیدن به ساحل مقصود است.

آرایش انتخابات در شهرستانها

و اما در مورد آرایش انتخاباتی شهرستانها نیز تحلیل سایت تابناک اردبیل تقریبا مشابه سایر سایت های خبری با اندکی تفاوت است.

در حوزه انتخابیه پارس‌آباد و بیله‌سوار عباس جهانگیرزاده ، اسماعیل ابراهیمی ، هادی درویشی و امیدعلی رعنائی بخت بیشتری برای تصاحب تنها کرسی این شهرستان در مجلس دهم را دارند.

یکی از آقایان ولی ملکی، محمد روحی و عباس‌زاده مشگینی و یونس اسدی در حوزه انتخابیه مشگین‌شهر از اقبال بیشتری برخوردارند.

در حوزه انتخابیه خلخال و کوثر نیز یک نفر از آقایان میرغنی نظری، بشیر خالقی، رئوف احرابی و جلیل جعفری بنه‌خلخال و همچنین یک نفر نیز از بین آقایان حمایت میرزاده، ولی اسماعیلی و میر ناصر سیدی از حوزه انتخابیه گرمی بیشترین شانس تصدی مسئولیت و جلوس بر هفت کرسی نمایندگی مردم استان اردبیل در مجلس دهم را دارند.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
منصوری نیارق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
واقعا شهردار نمونه بود والبته خیلی هم زحمتکش ،ما در شهرک رازی اردبیل سکونت داریم علیرغم اینکه 12 سال پیش هزینه آماده سازی را هم پرداخت کرده بودیم هیچ یک از شهرداران اسبق نسبت به آسفالت این شهرک اقدام نمی کردند وحتی یکبار هم علیرغم درخواستهای فراوان به این شهرک سر نزدند ولی آقای بدری شخصا خودشان به تمام مناطق سرمیزدند وبه درخواستهای مردم اهمیت می دادند واین شهرک را بعداز 12 سال آسفالت کردند.میخواستم خدمت دوستان وسایر مسئولین عرض کنم که دیگه اون زمان سپری شد. با هزینه پوستر وپلاکارت وغیره ...می خواستند برای خودشان رای جمع کنند.مردم به اشخاصی رای میدهند که واقعاًبه درد ودل مردم رسیدگی کنند.از تابناک خواهشمندم مطلب فوق را منتشر کنند ومسئولین متوجه بشند که مردم قدردان مسئولین زحمت کش خود هستند.ازشما تابناک عزیز به علت نشر مطالب مربوط به شهرستان اردبیل هم سپاسگزارم
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار