بررسی راهکارهای مدیریت بحران آب

مشاور تحلیل و بررسی‌های ویژه رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از بررسی راهکارهای مدیریت بحران آب در مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران خبر داد.
کد خبر: ۱۸۱۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶ 14 February 2016
مشاور تحلیل و بررسی‌های ویژه رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اعلام این خبر افزود؛ به‌رغم اهمیت آب در کیفیت زندگی و نقش ضروری آن در فعالیت‌های صنعتی، اقتصادی و کشاورزی متأسفانه همچنان شاهد عدم اجماع بین نهادهای متولی این مسئله بر سر راهکارهای مواجهه مناسب با بحران آب هستیم.

امین عسکری با اشاره به اینکه تهران با برخورداری از حداکثر 2 درصد منابع آبی کشور پذیرای 20 درصد از جمعیت کشور هست و لذا سرانه مصرف آب شهروندان تهرانی بسیار پایین‌تر از میانگین کل کشور قرار دارد گفت: افزایش آلودگی آب‌های سطحی و نیز نفوذ فاضلاب‌ها به آب‌های زیرزمینی خطرات جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

مشاور رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با طرح این موضوع که دستگاه‌های دولتی مانند وزارت نیرو و سازمان محیط‌زیست و نیز شهرداری تهران و حتی صنایع و شرکت‌های خصوصی نیز می‌بایست نسبت به زمینه‌های ایجاد بحران آب احساس مسئولیت بیشتری کنند خاطرنشان کرد: این مرکز به‌عنوان اتاق فکر مدیریت شهری از چندی پیش تهیه طرح‌های مطالعاتی و برگزاری هم‌اندیشی‌های تخصصی را در دستور کار خود قرار داده است که نتایج آن طی روزهای آتی در اختیار مدیران ارشد شهرداری و نیز اعضای شورای اسلامی شهر تهران قرار خواهد گرفت.

عسکری در پایان با اشاره به اینکه به‌زودی و با آغاز فصل گرما و مشاهده علائم بحران آب فضای مناسبی برای بحث و بررسی پیرامون این مسئله فراهم می‌شود ابراز امیدواری کرد با تلاش شهرداری تهران و توجه ویژه شورای شهر و با حسن همکاری سایر نهادهای مسئول در حوزه آب، شاهد تدوین لایحه مدیریت جامع بحران آب در کلان‌شهر تهران باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار