پیشنهاد معاون استاندار کرمانشاه به احزاب استان برای تشکیل خانه احزاب

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه به احزاب استان پیشنهاد کرد که برای حل مشکلات و مسائل موجود، به دنبال ایجاد یک اتاق یا مجمع مشورتی همچون خانه احزاب باشند.
کد خبر: ۱۷۹۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶ 10 February 2016
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه به احزاب استان پیشنهاد کرد که برای حل مشکلات و مسائل موجود، به دنبال ایجاد یک اتاق یا مجمع مشورتی همچون خانه احزاب باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف شاه حسینی عصر سه شنبه در نشستی با احزاب و تشکل های سیاسی استان کرمانشاه در محل استانداری افزود: برای پرهیز از برخی کج رفتاری ها، باید به هم افزایی و همکاری روی بیاوریم و ساختاری را ایجاد کنیم که به طور مستمر و تاثیرگذار و با نگاه به آینده در پی رفع موانع و مسائل استان باشد.

وی افزود: طبق قانون، تشکیل خانه احزاب در استان منعی ندارد و با ایجاد آن می توان برای تدبیر کلان استان از نگاه تحلیلی و علمی احزاب استفاده کرد.

کار احزاب فقط معرفی و تغییر مدیران نیست

شاه حسینی تاکید کرد: همه فعالیت احزاب نباید منحصر به معرفی و تغییر مدیران باشد بلکه در یک هم اندیشی و هم افزایی با یکدیگر باید راه های جدیدی برای حل مسائل و مشکلات استان پیدا کنیم.
وی در عین حال گفت که این موضوع به معنی نفی نقد و انتقاد و طرح نظرات احزاب نیست.

به اعتقاد شاه حسینی در استان کرمانشاه از نظر کارجمعی ضعف وجود دارد و این مشکل باید با همراهی دلسوزانه برای همدلی، عقلانیت و دانایی بیشتر مرتفع شود.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه هدف از برگزاری این جلسه را یافتن بسترهایی مناسب برای فعالیت شایسته احزاب استان دانست و گفت: لازمه آن رسیدن به راهکارهایی خارج از تشریفات معمول برای مواجهه با مشکلات و مسائل استان است.

وی تاکید کرد: باید به فرهنگی دست یابیم که تفاوت ها را در قالب چارچوب های شناخته شده و قانونی به رسمیت بشناسیم و با پرهیز از انحصارطلبی، فرصت را برای گفت و گو و هم افزایی بهتر با رقبا فراهم کنیم.

شاه حسینی عنوان کرد: استان کرمانشاه از نظر بودجه و مدیران تفاوت چندانی با سایر استان های کشور ندارد اما زمانی پیشرفت و رشد در آن حاصل شده که هم افزایی ها و اجماع صورت گرفته و هرگاه اختلاف بوده، عقب مانده ایم.

در استان کرمانشاه 29 پرونده تاسیس حزب و تشکل سیاسی تشکیل شده که سه تشکل به صورت مستقل و بقیه به صورت شعبه احزاب سراسری فعالیت می کنند.

2 حزب فعال در استان هم هنوز در استانداری تشکیل پرونده نداده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار