فعالیت 34خودروی اطفای حریق درهمدان

مدیرعامل سازمان آتش نشانی همدان گفت: امکانات و تجهیزات آتش نشانی همدان منطبق با معیارها و استانداردهای جهانی است.
کد خبر: ۱۷۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵ 31 March 2015

 مدیرعامل سازمان آتش نشانی همدان گفت: امکانات و تجهیزات آتش نشانی همدان منطبق با معیارها و استانداردهای جهانی است.

به گزارش ایرنا؛ مسعود دهبانی  اظهار کرد: 34 دستگاه خودروی امداد و نجات و اطفای حریق در آتش نشانی همدان فعال هستند که میانگین سنی ناوگان کمتر از پنج سال است.

وی اضافه کرد: با توجه به حساسیت حرفه آتش نشانی تجهیزات این مجموعه به روز بوده و بر اساس معیارهای جهانی از تجهیزات مدرن و جدید در این سازمان استفاده می شود.

وی بیان کرد: 140 نیرو در سازمان آتش نشانی شهر همدان به شهروندان خدمات می دهند که میانگین سنی آنها کمتر از 35 سال بوده و بیشتر آنها افراد جوان و تحصیلکرده هستند.

وی اضافه کرد: طبق استاندارد جهانی به ازای هر دو هزار و 500 نفر باید یک نیروی آتش نشان جذب و فعالیت کند که کمبودهایی در زمینه نیرو وجود داشت که با دریافت مجوز جذب 69 نیروی جدید این مشکل رفع شد.

وی بیان کرد: همچنین به ازای هر 50 هزار نفر جمعیت باید یک ایستگاه آتش نشانی ساخته شود که هم اینک در شهر همدان 9 ایستگاه آتش نشانی فعالیت دارند.

وی از آماده باش آتش نشانی در ایام نوروز خبر داد و گفت: هفتم فروردین امسال گزارشی از سوی شهروندان مبنی بر ریزش سنگ از کوه بر روی یک دستگاه خودروی پژو 405 در جاده پیست اسکی گنجنامه به سامانه 125 واصل شد.

وی افزود: در پی این تماس نیروهای عملیاتی از ایستگاه شماره 9 واقع در بلوار ارم به محل حادثه اعزام شدند و آتش نشانان پس از استقرار در محل با جابجایی سنگها از روی خودرو و ایمن سازی محل به ایستگاه بازگشتند.

وی گفت: این حادثه که به علت ریزش سنگ از کوه به روی خودرو رخ داد هیچگونه مصدوم در پی نداشت.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار