70درصد بیماری‌ها علل اجتماعی دارند

کد خبر: ۱۷۸۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳ 09 February 2016

به گزارش تابناک یزد،رئیس مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد با بيان اين كه امروزه 70 درصد بیماری‌ها علل اجتماعی دارند، اعلام كرد: شناسایی و تحلیل این علل، نقش موثری در پیشگیری و ارتقای سلامت جامعه دارد.

 "سید سعید مظلومی" در اين رابطه تصريح كرد: تعیین کننده‌هاي اجتماعی سلامت مانند فقر، تبعیض، جنس، نژاد، قومیت، زبان، اقلیت و غيره نقشی بسیار بیشتري نسبت به عوامل بیولوژیکي در سلامت و تندرستی انسان دارند.

وي افزود: رسالت مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، توجه به این عوامل تعیین‎‎کننده و نیازهای اساسی است تا با انجام تحقیقات در عرصه جامعه و با مشارکت مردم و تولید دانش مورد نیاز، در جهت حفظ و ارتقای سلامت عمومی جامعه مشارکت كند.

مظلومي خاطرنشان كرد: این مرکز به منظور دستیابی به اهداف خود با برگزاری کارگاه‌های انتقال دانش و تربیت دانشجو در مقطع دکترا فعالیت خود را از سال 85 آغاز كرده و در حال حاضر تحلیل شاخص‌های 52 گانه عدالت در سلامت و تاسیس پژوهشکده سبک زندگی اسلامی- ايراني سالم با ادغام سه مرکز تحقیقاتی دانشگاه را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است.

وی طراحی مدل تحکیم خانواده، بررسی پیشگویی‌کننده‌های مصرف فست فود، اثربخشی آموزشی تغذیه براساس مدل ارتقای سلامت، طراحی، اجرا و ارزیابی استراتژی ارتقای ورزش را از مهمترین دستاوردهای این مرکز عنوان کرد.

اين مسئول در پايان نيز از برگزاری کنفرانس "مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت" با هدف تبیین مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت و اهمیت عوامل اجتماعی موثر بر سلامت به ميزباني يزد در اسفند ماه سالجاری خبر داد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار