برگزاری همایش نکوداشت روحانیون شاخص اردبیل

همزمان با ایام دهه فجر همایش نکوداشت روحانیون شاخص و انقلابی استان اردبیل با حضور گسترده روحانیون، طلاب و اقشار مختلف برگزار شد.
کد خبر: ۱۷۷۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲ 08 February 2016

به‌ گزارشخبرنگار مهر، این همایش شامگاه یکشنبه در نکوداشت روحانیون و علمای دینی شاخص استان اردبیل از جمله آیت الله میرزاعلی مشگینی، آیت الله میرزا بیوک خلیلی زاده مروج، آیت الله شیخ مصطفی نورانی، آیت الله میرزامحمد مسائلی و حجت الاسلام رحیم فرخی، شیخ عبدالرحیم جعفری، شیخ سعید اصغری نیاری، عباسعلی عشقی و... برگزار شد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در این همایش طی سخنانی با اشاره به نقش علما و روحانیون در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اگر علما نیود بی شک انقلاب شکل نمی گرفت.

حجت الاسلام نجات فیاضی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یکی از بارزترین انقلاب ها است که علما در آن نقش اساسی داشته اند، تصریح کرد: علما و روحانیون بزرگی در کشور و این استان برای به ثمر رسیدن این انقلاب به شهادت رسیده و یا زحمات زیادی کشیدند.

وی با اشاره به نقش علما در احیا ارزش های انقلابی بویژه تبعیت از ولایت فقیه ادامه داد: چراکه امروز دنیا قدرت ولی فقیه را درک کرده و به این باور رسیده که کشوری می تواند در جامعه جهانی رهبری کند که ولایت فقیه دارد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان در عین حال به توطئه دشمن برای شکست دادن انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: استکبار در ابتدا تلاش دارد که نفوذ ایران در منطقه را قطع کند، آنها از این نفوذ و صدور انقلاب به شدت وحشت دارند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان در این توطئه شکست خورده و در حال حاضر شاهد بیداری اسلامی و گرایش به انقلاب در سطح جهان هستند، عنوان کرد: دومین توطئه فروپاشی انقلاب از درون بود مه با نقشه های روزانه استکبار شاهد آن هستیم.

فیاضی با اشاره به ناکامی هزاران باره دشمن در این توطئه نخ نما تاکید کرد که رمز پیروزی انقلاب و خنثی کردن توطئه های سی و شش ساله این است که ما رهبری آگاها و بصیر و مردمی هوشیار داریم.

وی با تاکید بر اینکه علما در این شرایط وظیفه سنگینی در ارتقا آگاهی و بصیرت مردم دارند، بیان داشت: وظیفه علما در معرفی جایگاه نظام، انقلاب و ولایت فقیه بسیار مهم بوده چراکه در زمان و شرایط حساسی قرار داریم.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان همچنین در تشریح اهداف برگزاری این همایش تاکید کرد که ارزش گذاری به علما، تبیین جایگاه علما در مبارزه با استکبار، جایگاه علما در بصیرت افزایی و... از مهمترین این اهداف است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار