مسوول زایشگاه بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) گفت:از اردیبهشت ماه سال 93 تاکنون با شروع طرح تحول نظام سلامت تعداد زایمان طبیعی از 100 مورد در ماه به 200 مورد در ماه رسیده است.
کد خبر: ۱۷۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹ 30 March 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا؛تا پایان بهمن ماه سال 93میزان انجام زایمان بدون درد در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) فسا 23 درصد بوده است .

وی ادامه داد:بیشتر خانم ها می دانند که زایمان طبیعی روش بهتر و مناسب تری است که هم به نفع خودشان و هم نوزاد می باشد اما همیشه ترس از درد و نگرانی از شرایط حین زایمان موجب می شود به سزارین روی آورند در حالی که این روزها می توان زایمان بدون درد نیز انجام داد.

اشکان اضافه کرد : زایمان بدون درد ، تزریق داروهای کنترل کننده درد در کمر مادر است که در تمام دنیا استاندارد بوده و مورد تأیید است.

وی با بیان اینکه این روش ایجاد کمر درد نخواهد کرد ادامه داد : اگر مادران به خوبی با پزشک همکاری نمایند زایمان بدون درد روش بسیار عالی و مناسب است.

مسوول زایشگاه بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اظهار داشت : استفاده از این روش در مقایسه با سزارین عوارض کمتری برای مادر ایجاد خواهد کرد و حتی لازم نیست در بیمارستان بستری شود.

وی با اشاره به اینکه زایمان بدون درد از شهریور ماه 93در فسا اجرا شد ادامه داد: تعداد کلاسهای زایمان طبیعی از یک کلاس به چهار کلاس در هفته جهت خانم های باردار افزایش پیدا کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار