گزارش ویژه تابناک از سرنوشت یک اختراع جوان طبسی

مخترع جوان طبسی: من ماندم و اختراعی که کسی حامی اش نشد!

سیمرغ زاده: داد اگر داد منو، ناله اگر ناله تو، آنچه به جایی نرسد فریاد است…/ می گویند "ما به علم و فناوری و سرنوشت جوانانمان بیشتر از بقیه جهان اهمیت می دهیم و از کارآفرینان حمایت می کنیم" ... پس کو این جایگاه و حمایت هایتان ؟ چه کسی و چه نهادی را متولی حمایت از مخترعین کرده اید؟ / تاکنون از تمامی ابزارها و رسانه های تبلیغاتی بهره برده و متحمل هزینه های سنگینی شده ام
کد خبر: ۱۶۲۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴ 12 January 2016

نه ماه پس از ثبت اختراع یک قطعه مشکل گشا در خودرو پراید، برای آگاهی از سرنوشت تلاش و همت جوان مخترع طبسی این قطعه به دیدار او رفتیم تا از روند پیشرفت کارش مطلع شویم.

برای آشنایی با این نابغه خراسانی به کارگاه کوچکش در طبس رفتیم و در آنجا بود که دریافتیم برای بلامصرف نماندن اختراعش ناچارا خود دست به کار شده است.

 

خبری که از ثبت اختراع منتشر شد

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: یک کارآموز مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای طبس، قطعه‌ی تکمیل‌کننده‌ی سیستم گرمایشی خودروی پراید را اختراع کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی، خوشایند اظهار داشت: کاظم سیمرغ‌زاده، کارآموز رشته اتومکانیک مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای طبس، قطعه تکميل‌کننده سيستم گرمايشي خودروي پرايد را در مدت 2 سال و با هزینه شخصی حدود 5 میلیون تومان اختراع کرد.

وی افزود: این قطعه با نصب بر روی سرسیلندر خودرو، مانیفولد را از مسیر گردش آب از موتور به رادیاتور بخاری حذف می‌کند و باعث می‌شود بخاری اتومبیل در کمتر از 4 دقیقه به دمای مطلوب برسد که در کاهش سوخت نیز تأثیر بسزایی دارد. مخترع این قطعه نیز، قیمت هر قطعه تکمیل‌کننده سیستم گرمایشی خودروی پراید را با نصب آن 70 هزار تومان اعلام کرد.

کاظم سیمرغ‌زاده خواستار مساعدت مالی مسئولان برای تولید انبوه قطعه تکمیل‌کننده سیستم گرمایشی خودروی پراید شد. قطعه تکمیل‌کننده سیستم گرمایشی خودروی پراید با شماره 85781 خرداد امسال ثبت اختراع شد.

 

سابقه ثبت اختراع

خرداد ماه بود که خبر ثبت اختراع جوان طبسی برای حل مشکل یک قطعه تکمیل کننده سیستم گرمایشی خودرو پراید در رسانه های مختلف منعکس شد و روزنه ی امیدی در چشمان این جوان طبسی روشن شد و امروز که به کارگاه سیمرغ زاده مراجعه کردیم، قریب به نه ماه از ثبت اختراع او می گذرد. وضعیتش چندان قابل قبول نیست و به وضوح میتوان آثار خستگی نزدیک به سه سال کار مداوم را در چهره رنگ و رو رفته اش دید.

با اصرار حاضر به مصاحبه می شود ، و همان ابتدا میگویند: داد اگر داد منو، ناله اگر ناله تو، آنچه به جایی نرسد فریاد است…

کاظم سیمرغ زاده قصه پرفراز و نشیب اختراعش را اینگونه بیان می کند: درپی نارضایتی های زیادی که مشتریان در فصل سرد سال از سیستم گرمایشی خودرو پراید داشتند به فکرچاره ای برای برطرف کردن این مشکل افتادم. تغییرات متعددی در سیستم را تجربه و تست کردم تادر نهایت پس از تحقیقات فراوان و تست های پرهزینه در مدت دوسال تلاش مستمر به نتیجه رسیدم و قطعه ای را طراحی کردم که با نصب آن بر روی خودرو، نه تنها مشکل کیفیت گرمایشی سیستم بخاری پراید به طور کامل و با بهترین شرایط حل شد، بلکه مشکل جوش آوردن خودروها درفصول گرم سال  را هم جوابگو شد.

وی میگوید: پس از ثبت اختراع در خردادماه پیگیری های خود را برای تولید انبوه این قطعه انجام دادم و  در این مسیر تا کنون با همه نهادهای مرتبط مکاتبه داشته ام اما متاسفانه باید بگویم هیچ مسئول و نهادی نه تنها حمایت مالی نکرد که پشتوانه ای هم برایم نبود.

این مخترع جوان میگوید: تنها کمک به من در این مسیر معرفی به مرکز رشد برای شرکت در یک نمایشگاه بین المللی سه روزه در بیرجند بود و دیگر هیچ !!! ان وقت می گویند "ما به علم و فناوری و سرنوشت جوانانمان بیشتر از بقیه جهان اهمیت می دهیم و از کارآفرینان حمایت می کنیم" ... پس کو این جایگاه و حمایت هایتان ؟ چه کسی و چه نهادی را متولی حمایت از مخترعین کرده اید ؟

 

من ماندم و اختراعی که کسی حامی اش نشد!

سیمرغ زاده اضافه می کند: نهایت این که من ماندم و اختراعی که کسی حامی اش نشد!! سرانجام با نا امید شدن از همه، بازخودم به تنهایی دست به کار شدم تا با یک بازاریابی خوب، حاصل زحماتم را به بازار برسانم و از درآمد حاصل کارم را توسعه بدهم. یعنی این وضعیت تاسف بار باعث شد که علی رغم عدم همراهی دیگران، خود تصمیم بگیرم تا کاربازاریابی محصول را نیز انجام دهم.

سیمرغ زاده می افزاید: تاکنون از تمامی ابزارها و رسانه های تبلیغاتی بهره برده و حتی متحمل هزینه های سنگینی شده ام تا شاید از این راه بتوانم محصولم را به فروش برسانم.

وی میگوید: اگرچه مردم مبلغان خوبی برایم هستند اما بیشترین مشتریان محصول در شهرهای سردسیر هستند که رسانه ها میتوانند دراین راه نقش مفیدی داشته باشند و نهایتا این روزها که زمان مناسب فروش محصول و کمک به سلامت سرنشینان اتومبیل های سواری است تاحدودی مشکل مرتفع شده و فروش محصولم در شهرهای مختلف درحال انجام است اگرچه انتظاراتم هنوز براورده نشده است و از مسئولین انتظار ویژه تری دارم !

مخترع جوان طبسی در پایان به پراید داران ایرانی و هم استانی های خراسانی توصیه می کند که هم برای کارکرد بهتر اتومبیل خود و هم برای جلوگیری از سرما خوردگی فصلی که هزینه درمان بالایی را به خانواده ها تحمیل می کند از طریق مراجعه به نمایندگی های فروش هشتگانه، نسبت به نصب قطعه آنی گرما اقدام کنند و در شهرستان های خود با این شماره ها تماس بگیرند: سربیشه: ۰۹۱۵۷۲۰۲۳۹۶  محمدی / بیرجند: ۰۹۱۵۷۵۵۰۵۸۱ ریحانی / فردوس  ۰۹۱۳۹۳۵۰۱۶۹  شهریاری / بشرویه: ۰۹۱۵۱۳۷۱۴۲۷ نوروزی / عشق آباد: ۰۹۱۳۲۵۰۲۱۲۷ احمدی / اراک: .۰۹۱۸۸۶۱۵۸۰۶ نوبختی / شیراز: ۰۹۱۷۸۴۲۲۸۰۲ دهقانی / دیهوک: ۰۹۱۳۷۷۸۰۲۳۹ کریمی

توضیح این که: تابناک خراسان جنوبی برای حمایت از این جوان با همت اقدام به انتشار اسامی نمایندگی های فروش قطعه ی اختراعی کرده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۱
مصطفي منتظري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
سلام ، لطفاً توضيحات كامل در رابطه با عملكرد قطعه مذكور ارسال گردد تا در اين زمينه تبليغات لازم در شهرستان انجام شود . درضمن تعداد قطعه كه مي بايست اضافه شود قيد گردد .
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
سلام من میخوام بدونم این قطعه سنسور دارش چه فرقی با معمولی میکنه واختلاف قیمتش چه جوریه
سجاد دهقانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
با سلام
سایت فروش اینترنتی این قطعه به آدرس anigarma.ir افتتاح گردید.
هموطنان عزیز می توانند این قطعه را با 20% تخفیف و بدون هزینه حمل درب منزل دریافت کنند.
سجاد دهقانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
با سلام
اکنون می توانید این قطعه را با 20 درصد تخفیف و بدون هزینه حمل در فاکتور درب منزل دریافت کنید
برای ثبت سفارش آنلاین به سایت anigarma.ir مراجعه کنید
سجاد دهقانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
با سلام
سایت فروش اینترنتی قطعه آنی گرما افتتاح شد
آدرس : http://anigarma.ir
عيسي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
سلام چگونه مي توان نمايندگي فروش را در استان هاي ديگر بگيرم
حمید مرتضی نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۴
من امروز آنی گرما روازتبریز رفتم شهر کشکسرای مرند وازانجا تهیه کردم وبسیار کارآمد وخوب بود آفرین به جوان بافکر طبسی به شما دارندگان پراید پیشنهاد میکنم
کاظم عبدالهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
با سلام
لطفا آدرس نصب کننده و نمایندگی در تبریز رو بگین تا برای نصب مراجعه کنیم
با تشکر
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
سلام
تو قمم هست ایا؟
شهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
سلام عرض درود‌ . به نظرم خیلی تبلیغ کمی داشته و اصلا خیلی ها نمیدونن که چیه و کجا باید خرید . چون نمایندگی فعال و تبلیغ نداره این دوستمون نمیتونه مشتری بگیره
هاشم کریمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
سلام من قطعه رونصب کردم اما متاسفانه خوب گرم نمی کنه یعنی مثل اول تو جاده افت دما بخاری رو دارم
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار