دبیر ستاد تسهیلات نوروزی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: 24 هزار و 70 خانوار فرهنگی و غیرفرهنگی میهمان استان از 28اسفند تا صبح سوم فروردین در مدارس اسکان یافتند.
کد خبر: ۱۶۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲ 23 March 2015
به گزارش تابناک فارس و به نقل از ایرنا خدابخش شهبازی افزود: در این مدت 120 هزار و 350 نفر از هموطنان از تسهیلات فراهم شده برای اسکان در 68 پایگاه ستاد تسهیلات نوروزی آموزش و پرورش استفاده کردند.

وی اظهارکرد: از این آمار، 18 هزار و 867 خانوار متشکل از 93 هزار و 835 تن از فرهنگیان کشور و پنج هزار و 303 خانوار غیرفرهنگی شامل 26هزار و 515 نفر بودند.

شهبازی اظهار کرد: 18 هزار و 300 کلاس در سراسر استان آمادگی کامل برای میزبانی گردشگران در ایام نوروز را دارند.

وی گفت: در شهر شیراز، هفت هزار و 569 کلاس، هشت سالن ورزشی، سه خوابگاه دانشگاه فرهنگیان و سه خوابگاه دانش آموزی و اردوگاه شهید دستغیب برای میهمانان در نظر گرفته شده است.

شهبازی اظهار کرد: میهمانان نوروزی استان برای بهره مندی از این تسهیلات می توانند در شهر شیراز به چهار پایگاه در نظر گرفته شده در چهار ناحیه آموزش و پرورش این شهر مراجعه کنند.

وی ادامه داد: برای تکریم خانواده شهدا و ایثارگران، ستاد جداگانه ای در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برای ارایه خدمات اسکان در مدارس فارس در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی آموزش و پرورش فارس با بیان این که خدمات اسکان در مدارس استان در سه سطح الف، ب و ج صورت می گیرد، گفت: در سطح الف کلاس های درس برخوردار از فرش، پتو، یخچال و تلویزیون هستند و امکان بهره مندی از اجاق گاز در آبدارخانه و حمام در مدرسه وجود دارد و در سطوح ب و ج امکانات کمتری در دسترس است.

شهبازی گفت: هزینه یک شب اسکان در کلاس های درس سطح الف برای میهمانان فرهنگی 220 هزار ریال، برای کارکنان دولت، مشاغل کشوری و لشکری 380 هزار ریال و مشاغل آزاد 600 هزار ریال است.

بر این اساس، تعرفه اقامت در کلاس های درس با درجه کیفی ب، به ازای هر شب برای میهمانان فرهنگی 160 هزار ریال، برای کارکنان دولت، مشاغل کشوری و لشکری و برای مشاغل آزاد 460 هزار ریال است.

به گفته این مقام مسوول، هزینه یک شب اسکان در کلاس های درس با درجه کیفی ج برای میهمانان فرهنگی 120 هزار ریال، برای کارکنان دولت، مشاغل کشوری و لشکری 230 هزار ریال و برای مشاغل آزاد 330 هزار ریال است.

هزینه برپایی چادر در محل مدارس نیز 60 هزار ریال اعلام شده است.

بارش باران در استان فارس در روزهای پایانی سال 93 و روزهای آغازین سال 94 جلوه زیبایی به طبیعت این استان بخشیده است.

سیدمحمد احمدی استاندار فارس پیش بینی کرده است که این استان در تعطیلات نوروز امسال میزبان حدود 10میلیون مسافر باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار