بازرگانان و تولیدکنندگان فارس در گمرک دچار مشکل می شوند

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری فارس گفت: از انجا که اجرای سامانه جامع گمرکی مشکلاتی برای بازرگانان و واحد های تولیدی این استان به وجود آورده ، لازم است در مسیر رفع این مشکلات گام برداشته شود.
کد خبر: ۱۵۹۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰ 07 January 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت فارس: یدالله رحمانی در کارگروه توسعه صادرات استان فارس افزود: تا آماده سازی و راه اندازی کامل این سامانه ،امور گمرکی باید هم به صورت دستی همانند قبل و هم به صورت الکترونیکی صورت پذیرد.
وی گفت: از آنجا که واردات کالا که بیشتر مواد اولیه و ماشین آلات کارخانه هاست، لازم است که گام های فوری برای گره گشایی از مشکلات واحدهای صنعتی برداشته شود.
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری فارس اظهار کرد: در صورت برخورداری شرکت در نمایشگاه های بین المللی از توجیه اقتصادی انتظار است که برنامه های این نمایشگاه ها از طریق اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز و خانه صنعت و معدن و تجارت استان به فعالان اقتصادی استان اعلام شود.

توضیح گمرک فارس
مدیرکل گمرکات استان فارس نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات حمل و نقل کالاهای صادراتی و افزایش هزینه حمل و لزوم پرداخت رفت و برگشت کرایه پیشنهاد داد: مشوق صادراتی برای صادرکنندگان نمونه به صورت یارانه حمل به آنان پرداخت گردد.
سکینه سیاحی با تشریح سامانه جامع گمرکی و مزایای آن به مشکلات ایجاد شده در شروع فعالیت این سامانه در استان افزود : بارها از تمام دستگاه های مجوز دهنده خواسته شده که کاربری خود را در این سامانه تعریف کنند اما متاسفانه برخی از آنان تاکنون اقدامی نکرده اند.
وی ادامه داد: مشکلات زیرساخت از جمله مخابرات با توجه به اینکه از طریق تلفن همراه باید مدارک اعلام شود متاسفانه مهیا نیست و مشکلاتی را به همراه دارد.

مشوق های استاندارد برای صادرکنندگان نمونه
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان فارس نیز در این جلسه گفت: این اداره کل برای تشویق صادر کنندگان نمونه استانی تسهیلات و مشوق هایی در نظر گرفته است.
مرتضی رهنما همچنین با اشاره به تفاهمنامه اداره کل استاندارد و شرکت نمایشگاه های بین المللی استان فارس افزود: آمادگی کاملی وجود دارد تا قبل از برگزاری هر نمایشگاه معرفی کالاهای وارداتی، این کالاها از نظر شاخص های استاندارد بررسی شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار