اصلاح‌طلبی به معنی کفر پیشگی نیست

کد خبر: ۱۴۵۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱ 16 December 2015
به گزارش «تابناک یزد»، حسین مظفر در نشست علنی سه شنبه (24 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن خواندن فرازی از خطبه 16 نهج‌البلاغه گفت: مفهوم اصول‌گرایی به معنای بنیادگرایی، جزم اندیشی وتحجرگرایی نیست، مفهوم اصلاح‌طلبی نیز به معنای تجدد گرایی، انحراف و کفر پیشگی نیست. آنچه که به وجود آمده، برداشت های غلط و رفتارهای نسنجیده برخی از هواداران افراطی دو طیف است که طلقی اشتباه و غلط در جامعه راالقاء نموده است.

به گزارش خانه ملت، این نماینده مجلس نهم با تاکید بر گفتمان سازی در جامعه گفت: اگر مفهوم اصول‌گرایی را به معنای اعتقاد به اصول و مبانی ارزش‌های اسلام ناب، انقلاب، شهیدان، امام(ره) و رهبری عزیزمان در حوزه اندیشه و رفتار بدانیم. اگر مفهوم اصلاح‌طلبی را توجه به شرایط زمان و مکان با نوآوری و اعمال شیوه های نوین برای اداره بهتر کشور در چارچوب اصول و ارزش ها و آرمان‌های اسلام، انقلاب، شهیدان، امام (ره) و مقام معظم رهبری تعریف نمائیم.

وی تصریح کرد: بسیاری از اصول‌گرایان ویژگی اصلاح طلبی دارند و بسیاری از اصول‌گرایان نیز از ویژگی های اصول‌گرایی برخوردار هستند؛ با رهنمود مقام معظم رهبری که فرمودند: "هر اصول‌گرایی باید اصلاح‌طلب باشد و هر اصلاح طلبی باید اصول‌گرا باشد." اگرچنین تعریف صحیحی را ارائه دهیم ، واژه اصول‌گرایان واقعی متجلی خواهند شد و با این تعریف است که مرزبندی دقیق و خط کشی شده و غیر منعطف را نمی توان بین این دو مفهوم و طرفداران این دو طیف ترسیم کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار