نماینده شیراز در مجلس:برخی جریان‌های تند سیاسی که نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های آنان در عزل و نصب‌های فارس به‌صورت صددرصد تأمین نشده است و به دنبال رشد و توسعه این استان نیستند، با طراحی سناریوهای این‌چنینی و دامن زدن به درگیری‌ها و دوقطبی کردن فضای سیاسی در فارس سعی دارند از این فضای گل‌آلود ماهی مقصود خود را بگیرند.
کد خبر: ۱۳۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸ 14 March 2015
به گزارش تابناک فارس به نقل از دفتر نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی؛ جعفر قادری با اشاره به وقایع اخیر در شیراز اظهار داشت: حمله به آقای مطهری نه جای دفاع دارد که کسی بخواهد از آن دفاع کند و نه پذیرفتنی است که کسی بخواهد از این موضوع برای اهداف خطی و جناحی خود بهره گرفته و از این اتفاق با هدف حمله به طیف سیاسی مخالف خود استفاده کند. وی افزود: به همین اندازه که این اقدام قابل دفاع نیست، بی‌توجهی تشکل دعوت‌کننده و متصدیان برنامه در دانشگاه شیراز به‌حکم شورای تأمین مبنی بر لغو مراسم نیز قابلیت دفاع ندارد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر تشکل دعوت‌کننده هدفش کمک به توسعه فضای نقد و بالا بردن بینش دانشجویان بود، برنامه را در قالب یک مناظره تدارک می‌دید و از یک فرد مخالف مطهری نیز دعوت می‌کرد، در این صورت احتمال وقوع هر حادثه‌ای در دانشگاه و در خارج از دانشگاه به حداقل می‌رسید و خوراک تبلیغی برای مخالفان رشد و توسعه فارس فراهم نمی‌شد.
قادری گفت: برخی جریان‌های تند سیاسی که نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های آنان در عزل و نصب‌های فارس به‌صورت صددرصد تأمین نشده است و به دنبال رشد و توسعه این استان نیستند، با طراحی سناریوهای این‌چنینی و دامن زدن به درگیری‌ها و دوقطبی کردن فضای سیاسی در فارس سعی دارند از این فضای گل‌آلود ماهی مقصود خود را بگیرند.
وی ادامه داد: حتی اگر فضای بیرون از دانشگاه نیز کنترل شود با مواضع ساختارشکنانه‌ای که برخی از مدعوین و سخنرانان دارند وقوع چنین اتفاقاتی در محل سخنرانی‌ها دور از ذهن نیست و هنگامی که برخی سخنان به‌گونه‌ای تند است که در محیط‌هایی مانند مجلس نیز با واکنش مواجه می‌شود، نباید انتظار داشته باشیم که در محیط‌های مملو از احساسات با واکنش مواجه نشود و در این‌گونه موارد اگر برنامه‌ها در قالب مناظره تدارک دیده شود، آسیب‌ها به حداقل خواهد رسید. نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه شورای تأمین با رودربایستی و مکاتبه بخواهد از خودش سلب مسئولیت کرده و عواقب درون و بیرون از محیط‌های سخنرانی را متوجه دعوت‌کنندگان و برگزارکنندگان کند، مشکلی را حل نمی‌کند و انتظار می‌رود در این‌گونه موارد به استناد جایگاه برتر و بالاتری که دارد و باید پاسخگوی هر مشکل امنیتی در استان باشد، یا باید راسا نسبت به لغو برنامه‌ها اقدام و یا خودش مسئولیت امنیت برنامه‌ها را لااقل بیرون از محیط‌های سخنرانی را بپذیرد.
قادری تصریح کرد: فعالان رسانه‌ای نباید اجازه دهند افرادی که خود منشأ ناآرامی‌ها و اغتشاشات در زمان فتنه 88 بوده‌اند و کارهای خشن و براندازانه آنان از ذهن و خاطره مردم پاک نشده است، از این حوادث و وقایع برای تطهیر خود استفاده کرده و بخواهند وجهه و اعتبار مخالفان خود و حتی کلیت نظام را زیر سؤال ببرند.
وی بیان کرد: اصرار برخی از جریان‌های سیاسی برای ایجاد التهاب در این استان برای چیست؟ جریاناتی که خودشان بیشترین انتقاد را نسبت به عقب‌افتادگی فارس مطرح می‌کنند، چرا با دامن زدن به این مسائل سیاسی سعی در انحراف افکار و اذهان از مشکلات مردم به سمت مسائل حاشیه‌ای دارند؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار