برگزاری کرسی آزاداندیشی بامحوریت حقوق بشر

کرسی آزاداندیشی با محوریت حقوق بشر از نظر اسلام با حضور اساتید و دانشجویان در دانشگاه محقق اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۵۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵ 25 November 2015

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاردبیل، صالح عین‌الهی، مسئول بسیج حقوقدانان استان اردبیل عصر امروز در کرسی آزاداندیشی در دانشگاه محقق اردبیل اظهار داشت: مهم‌ترین اهداف برگزاری کرسی آزاداندیشی بررسی حقوق بشر از دیدگاه اسلام و کشورهای غربی است که در این راستا با حضور استاتید و دانشجویان به بحث و بررسی مسائل پیرامون حقوق بشر پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در کرسی آزاد اندیشی امروز دانشجویان و اساتید در پنج محور حقوق بشر به بحث و تبادل نظر می‌پردازند، بیان کرد: برگزاری کرسی آزاداندیشی نقش بسزایی در آشنایی دانشجویان با حقوق بشر در کشورهای مختلف جهان دارد و نیز آنان را در بیان نظرات خود پیرامون مسائل حقوق بشر فعال‌تر می‌کند.

عین‌الهی تصریح کرد: در کرسی آزاداندیشی دانشجویان تفاوت‌های حقوق بشر را از منظر اسلام و کشورهای مختلف جهان بررسی کرده و با هم به تبادل نظر می‌پردازند و راهکارهای اساسی را برای شناسایی افکار ضدحقوق بشر ارائه می‌دهند.

مسئول بسیج حقوقدانان استان اردبیل افزود: مقوله حقوق بشر یکی از دغدغه‌های مهم دین مبین اسلام است که با توجه به تحولات به وجود آمده در کشورهای مختلف جهان نیاز است در این زمینه برسی و مطالعات گسترده‌ای صورت گیرد.

عین‌الهی گفت: باید کرسی‌های آزاداندیشی با حضور دانشجویان و اساتید با محوریت بحث‌های مختلف در استان اردبیل افزایش یابد تا شاهد شفاف سازی افکار عمومی در رابطه با مسائل مربوط به حوزه حقوق بشر باشیم.

وی تصریح کرد: نگاه اسلام به حقوق بشر از صدر اسلام تا کنون نگاهی عادلانه و به دور از قومیت گرایی و طبقه اجتماعی خاصی بوده و اگر تمام انسان‌ها نگاهی متعادل به مقوله حقوق بشر داشته باشند همه انسان‌ها از هر طبقه و نژادی از حقوقی متعارف و مساوی برخوردار می‌شوند.

مسئول بسیج حقوقدانان استان اردبیل برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی را فرصتی مناسب برای بیان دیدگاه‌های متنوع و گسترده از سوی دانشجویان و صاحبان فکر و اساتید دانست و گفت: در این راستا باید برنامه‌هایی در زمینه ایجاد کرسی‌های آزاد اندیش در سراسر استان اردبیل افزایش یابد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار