افزایش قیمت خرید 25 نوع محصول کشاورزی

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: قیمت خرید تضمینی 25 نوع محصول کشاورزی برای سال آینده حدود 11 درصد افزایش می یابد.
کد خبر: ۱۳۵۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷ 25 November 2015
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، اصغر پرتوی روز چهارشنبه افزود: قیمت خرید تضمینی محصولات کلزا ، برنج ، دانه سویا ، پنبه ، عدس و لوبیا قرمز در مقایسه با سال قبل 15 درصد و خرید تضمینی گندم در سال زراعی 94-95 ، 10 درصد افزایش یافته و قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی 12 هزار و 705 ریال و جو با 9 درصد افزایش به قیمت 10 هزار و 28 ریال تصویب شده است.
او اظهار کرد: بخش کشاورزی یکی از بخش های راهبردی است و دولت باید به بخش کشاورزی مساعدت های ویژه ای داشته باشد زیرا
فعالیت های کشاورزی زمینه توسعه روستاها با راه اندازی و تاسیس صنایع تبدیلی را فراهم می کند.
وی گفت: با حمایت از کشاورزان استان اعتبارات لازم در زمان و مکان مناسب در اختیار آنها قرار می گیرد تا بتوانند از این امکانات برای توسعه این بخش به خوبی استفاده کنند.
پرتوی ، تصویب کلیات هشت طرح کلیدی در بخش های مختلف کشاورزی در دولت با 300 هزار میلیارد ریال تملک دارایی های سرمایه ، 171 هزار میلیارد تومان تسهیلات و 620 هزار میلیارد ریال کمک های فنی اعتباری برای یارانه سود و کارمزد برای بخش کشاورزی را از اقدامات انجام شده ذکر کرد.
او گفت: رشد اقتصادی بخش کشاورزی در نیمه اول سال جاری حدود 7/5 بوده در حالی که رشد صنعت منفی 1/1 بوده بنا براین بخش کشاورزی رشد قابل توجه و نقش اساسی در اقتصاد مقاومتی داشته و دارد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
با وجود اینکه اغلب کشاورزان استان گندم کار هستند این افزایش در حد 10 درصد برای گندم مناسب نیست درصورتیکه تمام خدمات کشاورزی در کاشت داشت وبرداشت بیش از 100درصد هر سال افرایش می یابد انتظار مردم ازاستاندار ونمایندگان استان وسایر مسیولان حمایت وکمک به کشاورزان این قشر زحمکش می باشد واگر توجه نشود فاتحه کشاورزی در چند سال اینده باید خواند اغلب فرزندان کشاورزان به دلیل عدم در امد مناسب به کارهای دیگری رو می اورند بعد مسئولین در فکر اشتغال جوانان خوصوصا تحصیل کرده های رشته کشاورزی هستند
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار