مشاور ارشد فرهنگی حوزه هنری فارس از وجود یک دایره بسته در اجرای برخی از برنامه‌های فرهنگی مانند کنسرت‌های موسیقی خبر داد که عایدات مالی بالایی دارد و آن را به‌صورت انحصاری برای خود انجام می‌دهند
کد خبر: ۱۳۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰ 12 March 2015
سیّد نیما نبوی‌ امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به حوادثی که در عرصه‌های فرهنگی در ماه‌های اخیر در شیراز اتفاق افتاده بابیان اینکه ممکن است این اتفاقات سؤالات بسیاری را به وجود آورده باشد، به استقلال حوزه هنری، در عملکرد و توجه ویژه به هنر و فرهنگ انقلابی اشاره کرد و اظهار داشت: فرهنگ و هنر دینی و انقلاب یکی از رسالت‌های حوزه هنری بوده که به رسالت انقلابی خود وفادار است.
وی بابیان اینکه در حوزه موسیقی خط‌مشی مسئولان فرهنگی حوزه هنری این استان برگرفته از نظرات و استفتائات مقام معظم رهبری و همچنین نظر علما و کارشناسان دینی است، افزود: حوزه هنری با رویکرد تقویت گفتمان انقلابی وارد حوزه موسیقی می‌شود.
نبوی از وجود یک دایره بسته در اجرای برخی از برنامه‌های فرهنگی مانند کنسرت‌های موسیقی خبر داد که عایدات مالی بالایی دارد و آن را به‌صورت انحصاری برای خود انجام می‌دهند؛ افزود: اگر قرار است جشنواره‌هایی در شیراز برگزار شود باید تمام مردم از اثرات آن برخوردار شوند و این برنامه‌ها برای آنان مفید باشد و اینکه جشنواره‌ها و برنامه‌هایی با هزینه‌های مردم برگزار شود اما عایدی برای آن‌ها نداشته باشد، مفید نیست.
وی تأکید کرد: محصولی که از جشنواره‌ها به‌دست می‌آید باید خروجی مناسبی برای مردم داشته باشد و در اجرای این برنامه‌ها باید تنوع آن‌ها را مدنظر قرار داد.
نبوی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره‌های باکیفیت در شیراز، از لزوم استفاده از ظرفیت و فرهنگ غنی این شهر در هنرهایی مانند نگارگری، معماری و شعر و ادب تأکید کرد.
وی افزود: مفاخر فرهنگی و هنری شهر شیراز زبانزد جهانیان است و متولیان فرهنگی باید توجه ویژه‌ای به این مهم داشته باشند.
مشاور ارشد فرهنگی حوزه هنری فارس در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از جشنواره‌هایی که به تعبیر وی بسیار تخصصی برگزار می‌شود و گاهی مردم و حتی خبرنگاران نمی‌توانند در این جشنواره‌ها حضور داشته باشند، گفت: اگر قرار است جشنواره یا هر برنامه فرهنگی کلانی رخ دهد، باید در دسترس مردم باشد.
نبوی همچنین با ذکر این نکته که گویی هیچ‌کدام از نهادهای فرهنگی به واگذاری فرهنگ به بخش خصوصی به‌صورت مناقصه و مزایده اعتقادی ندارند، از اجرایی شدن این برنامه در آینده نزدیک در حوزه هنری فارس خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار