رئیس مرکز اورژانس فارس از آماده باش این مرکز برای چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: حوادث چهارشنبه آخر سال در استان با برنامه ریزی های انجام شده، روند کاهشی داشته است.
کد خبر: ۱۲۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳ 11 March 2015

محمد رضا عالی منش پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری بیان داشت: در چهارشنبه آخر سال ۹۲، علیرغم تمام هشدارها و اطلاع رسانی انجام شده، ۳۳۸ ماموریت از سوی نیروهای آورژانس ۱۱۵ انجام شد که با کاهش ۵۰ درصدی آمار حوادث روبه رو بودیم که بیشترین ماموریت ها به حوادث ترافیکی اختصاص یافته است.

وی بابیان اینکه پیش بینی شده امسال نیز میزان حوادث با انجام برنامه های پیشگیرانه و اطلاع رسانی کاهش یابد، گفت: اورژانس شیراز برای برگزاری سالم مراسم چهارشنبه آخر سال آمادگی لازم را دارد که تلاش دارد با فعالیت ۲۶ پایگاه اورژانس در شیراز بتواند در صورت اعلام نیاز خدمات درمانی ارائه دهد.

عالی منش با اشاره به آمار حوادث چهارشنبه آخر سال، در سال های گذشته یادآور شد: در سال ۱۳۹۲ حوادث چهارشنبه آخر سال شامل ۸۵ نفر ناشی از حوادث ترافیکی و ۲۳ نفر سوختگی بود که در آمار های سال گذشته در مقایسه با حوادث چهار شنبه سال ۹۱ معادل ۵۰ دردصد کاهش یافته است.

وی گفت: ۲۳ نفر مصدوم سوختگی چهارشنبه آخر سال ۹۲ آقایان بیشتر آمار را به خود اختصاص دادند که از این میان ۱۴ نفر به دلیل شدت جراحات سوختگی به مراکز درمانی انتقال داده شد و ۹ نفر به صورت سرپایای درمان شدند.

رئیس مرکز اورژانس فارس با اشاره به بیشترین عضو آسیب دیده افراد در چهار شنبه آخر سال گفت: چشم، پا و سر و گردن به ترتیب بیشترین مصدومیت ها را در برمی گیرد.

وی افزود: متاسفانه در جامعه چهار شنبه آخر سال برای خانواده ها به یک تهدید اجتماعی منجر شده که هر ساله باعث می شود سلامت اکثر خانواده ها به خطر بیافتد.

عالی منش تصریح کرد: نیروهای اورژانس در روز چهارشنبه سال در آماده باش هستند و تجهیزات ویژه برای درمان آسیب‌دیدگان در مراکز فوریت‌های پزشکی ثابت و سیار تقویت می‌شود.

عالی منش تاکید کرد: با توجه به اینکه تعداد مصدومان در چهارشنبه آخر سال در حین بازی با مواد محترقه، هنگام تماشا یا پریدن از روی آتش و نیز ساخت مواد محترقه افزایش می‌یابد مردم در این روز از بروز حوادث ناگوار پیشگیری کنند.

رئیس مرکز اورژانس فارس بااشاره به فرارسیدن ایام نوروز وآماده باش بودن این مرکز امدادی برای حوادث ایام نوروز ۹۴ گفت: ۱۵۷ پایگاه اورژانس در استان فارس فعال است که بیشترین تعداد آن از طریق دانشگاه علوم پزشکی شیراز مدیریت می شود.

عالی منش بیان کرد: در ایام نوروز ۹۳ تعداد ۱۵۵ هزار و ۵۹۶ ماموریت انجام شد که از این میان با مقایسه با مدت مشابه فرودین ۹۲ با افزایش ۲۰ درصدی مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز به طور میانگین روزانه ۸۲۵ ماموریت از طریق نیروهای اورژانس انجام می شود، افزود: کارکنان این مرکز در ایام نوروز به طور میانگین روبه ۴۰ هزار تماس در طول این ایام پاسخگو هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار