فعالیت بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر در موسسات قرآنی

معاون وزیر ارشاد از فعالیت بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر در موسسات قرآنی خبر داد و گفت: این تعداد فعال قرآنی برای ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآنی تلاش می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۸۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶ 14 November 2015

به گزارش تابناک یزد،حجت الاسلام محمدرضا حشتمی که برای شرکت در مراسم چهلمین روز درگذشت حاج حسن دانش، قاری نخبه قرآنی و از قربانیان فاجعه منا به استان یزد سفر کرده است، اظهار داشت: در حال حاضر ۵ هزار موسسه قرآنی در کشور مجوز فعالیت گرفته اند که ۲۵۰ مورد از آنها مجوزهای خود را از ابتدای سال جاری تاکنون دریافت کرده اند.

وی عنوان کرد: به منظور تسریع در صدور مجوز برای ایجاد موسسات قرآنی، هیئتی تشکیل شده که این هیئت ها مجوزها را مورد بررسی قرار می دهد و از این پس صدور مجوز موسسات قرآنی با سرعت و دقت بیشتری انجام خواهد شد.

حشمتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضایعه درگذشت قاریان قرآن در فاجعه منا به ویژه حاج حسن دانش اظهار داشت: این فاجعه همه مردم در سراسر کشور را داغدار کرد.

وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت این فاجعه به خانواده حاج حسن دانش، مردم یزد، علما و روحانیون این استان بیان کرد: حسن دانش برای ترویج قرآن از هیچ کوششی دریغ نکرد و ادب و توجه به تربیت قرآن آموزان در مناطق دور دست از ویژگی‌های او بود.

حشمتی با گرامیداشت یاد و خاطره حاج حسن دانش عنوان کرد: امثال این قاری برجسته قرآن، چراغ های هدایتی برای جامعه بودند که باید جای خالی آنها را با تربیت قرآن آموزان پر کنیم.

وی ادامه داد: این نخبه قرآنی تلاش‌های بسیاری برای ترویج و ‌آموزش معارف و علوم اسلامی و دینی به مردم و شاگردانش داشت و این موضوع همواره دغدغه اصلی او بود.

معاون وزیر ارشاد در ادامه سفر خود به استان یزد، ‌ با حضور در منزل حاج حسن دانش، با خانواده وی دیدار و از پدر بیمار وی عیادت کرد.

حشمتی، داغ حسن دانش را برای همه قرآن دوستان و مردم یزد سنگین خواند و گفت: امیدواریم پدران و مادران این دیار بتوانند همچون خانواده دانش، حاج حسن‌های بسیاری تحویل جامعه دهند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار