سرپرست دامپزشکی اقلید از اجرای طرح واکسیناسیون رایگان تب برفکی جمعیت گوسفندی در حدود 70 هزار رأس دام سبک تا پایان سال جاری در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۳ 10 March 2015
خدارضا امیدی بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اهمیت واکسیناسیون با برنامه‌ریزی‌های اصولی و بهره‌مندی از دانش فنی و آخرین یافته‌های علمی اساتید دامپزشکی در کاهش بیماری و حفظ و ارتقای بهداشت و سرمایه ملی اظهار داشت: طرح واکسیناسیون رایگان تب برفکی در جمعیت گوسفندی اقلید از 16 اسفندماه جاری آغاز شده و تا پایان سال جاری ادامه دارد.
وی بابیان اینکه تب برفکی بیماری ویروسی عفونی واگیردار است و با اشاره به آغاز فصل کوچ عشایر بر لزوم همکاری دام‌داران در اجرای طرح واکسیناسیون رایگان تب برفکی که در جمعیت گوسفندی این شهرستان در حال اجراست تأکید کرد.
سرپرست دامپزشکی اقلید عنوان داشت: طرح واکسیناسیون رایگان تب برفکی با همکاری سه دکتر، پنج کاردان و پنج نیروی فنی با مشارکت سه مرکز خصوصی و دامپزشکی این شهرستان از 16 اسفندماه آغاز شد که پیش‌بینی می‌شود تا پایان اجرای طرح در پایان اسفندماه حدود 70 هزار رأس دام سبک واکسینه شوند.
امیدی بیان کرد: طرح واکسیناسیون رایگان تب برفکی در جمعیت گوسفندی با اولویت دام‌های عشایری، کانون‌های بیماری که از پیش شناسایی شد، مناطق پرخطر و مسیرهای ورود عشایر این شهرستان آغاز شد.
سرپرست دامپزشکی اقلید در پایان سخنان خود با تأکید بر مساعدت نیروی انتظامی، امور عشایری، فرمانداری، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها در حمل‌ونقل دام و شناسایی دام‌هایی که زودتر وارد منطقه شدند مراجعه و اطلاع دامداران به دامپزشکی این شهرستان در صورت مشاهده علائم بیماری مانند لنگش دام، زخم‌های دهانی، تب و آبریزش بینی را خواستار شد.
فعالیت‌های پایش، مراقبت، بررسی بیماری، نمونه‌برداری و واکسیناسیون دامپزشکی اقلید در سامانه جی‌آی‌اس (پدافند غیرعامل) ثبت‌شده برای آنالیز و شناسایی‌های بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار