افزایش کشت زعفران در گرمی تا 200 هکتار

فرماندار شهرستان گرمی از افزایش کشت زیرکشت تولید محصول زعفران در گرمی تا 200 هکتار خبر داد.
کد خبر: ۱۱۹۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷ 28 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میرعلی رحیمی‌زاد صبح امروز در نشست مشورتی با تولیدکنندگان زعفران در گرمی اظهار کرد: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی و دیگر ملزومات مورد نیاز برای کشت و عمل‌آوری زعفران تولید این محصول در شهرستان گرمی مورد توجه بوده به طوری که تلاش می‌کنیم 5 هکتار کشت زعفران را در این شهرستان تا 200 هکتار افزایش داده و زمینه تولید محصولات باکیفیت و مطلوب برای عرضه در بازار را فراهم کنیم.

وی افزود: به ازای هر هکتار کشت زعفران امسال برداشت محصول با انجام عملیات خشک‌کنی حدود 5 کیلوگرم بوده و زعفران تولید شده نیز از کیفیت و مرغوبیت خاصی برخوردار است که قطعا در بازار‌های داخلی و خارج از استان به مصرف می‌رسد.

فرماندار شهرستان گرمی شرایط خاص تولید زعفران را با شرایط آب و هوایی متفاوت‌تر و نیاز آنها به آب کمتر بیان کرد و گفت: ما به راحتی می‌توانیم در شرایط خشکسالی نیز به توسعه و تقویت کشت و زرع ادامه داده و با همکاری جهادکشاورزی ترویج کشت و عمل‌آوری این محصول را شاهد باشیم.

رحیمی‌زاد بیان کرد: حمایت‌های خوبی از زارعان زعفران با همکاری جهادکشاورزی انجام می‌شود و سعی بر این است تا زارعان این محصول که با رغبت و علاقمندی در این بخش حضور پیدا کرده‌اند بتوانند بهتر و شایسته‌تر در این بخش تعهدات خودشان را در قبال تولید محصول کیفی‌تر انجام دهند.

این مسئول ادامه داد: در دو سال اخیر کشت زعفران در منطقه گرمی از رونق خوبی برخوردار شده به طوری که زارعان سعی می‌کنند تا محصول باکیفیت‌تری را تحویل بازار دهند.

فرماندار شهرستان گرمی یادآور شد: ما از کشت و زرع گونه‌های جدید محصولات زراعی و باغی در منطقه گرمی حمایت می‌کنیم و از زارعان و باغداران انتظار داریم از این گونه‌ها در افزایش میزان تولیدات خود استفاده کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار