تابناک گزارش می‌دهد؛

مصائب ایستگاه تاکسی کرمانشاه/جایگاه درست، فرهنگ غلط

ایستگاه تاکسی مرکز شهر کرمانشاه در جایگاه درستی قرار گرفته اما به دلیل عدم فرهنگ سازی صحیح مورد استقبال قرار نمی‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۸۴۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶ 15 September 2024

خبرگزاری تابناک-گروه استان‌ها-حانیه مرادی‌فر: بی نظمی مرکز شهر کرمانشاه تا ابتدای سال جاری موجب کندی در تردد خودروها در معابر شده بود. این امر موجب شد تا سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه برای حل این مشکل اقدام کرده و موضوع احداث پارکسوارهای جنوب و شمال شهر مطرح شود.
 
در این راستا عملیات اجرایی پارکسوار ضلع شرقی میدان آزادی برای خطوط تاکسی شهرک‌های شمال شهر کرمانشاه در شهریورماه سال جاری اجرا شد؛ همچنین گشت و نظارت در این طرح تقویت شد که تاکسی‌ها خارج از ایستگاه توقف نداشته باشند، زیرا این موضوع سبب تأخیر در تردد و نارضایتی مسافران می‌شود.
 
پس از اجرای این طرح نارضایتی‌های بسیاری توسط مردم و رسانه‌ها مطرح شد، زیرا برخی معتقد بودند که احداث این ایستگاه موجب شلوغ‌تر شدن میدان و افزایش حجم ترافیک می‌شود.
 
چنین موضوعی تا حدودی مشاهده شد، اما دلیلی مهم نیز در بر داشت و آن عدم استقبال از طرح توسط مردم بود، عدم فرهنگ سازی برای مردم در راستای پیروی از طرح اجرا شده موجب شد تا به جای کاهش ترافیک میدان، افزایش آن را شاهد باشیم.
 
موضوعی که حائز اهمیت است، فرهنگ سازی صحیح برای مردم در راستای پیروی از این موضوع است، زیرا این امر برای رانندگان تاکسی شفاف سازی شده اما به دلیل عدم حضور مردم در مکان مقرر ایستگاه عملا خالی به چشم می‌خورد و مردم راه‌های دیگری را برای تردد انتخاب می‌کنند.
 
از طرفی تردد مسافران با خودروهای شخصی که اقدام به مسافرکشی می‌کنند نیز از مصائب موجود بوده و به همین دلیل ایستگاه مذکور چندان مورد اقبال مردم قرار نمی‌گیرد.
 
لزوم همراهی شهروندان در راستای حل گره ترافیکی
 
در همین راستا، رضا دوستی رئیس سازمان حمل‌ونقل مسافر شهرداری کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: بر اساس مصوبات شورای ترافیک و قرارگاه نیروی انتظامی در بخش تصادفات کنترل ترافیک، ابلاغ شده که ایستگاه تاکسی در محدوده ضلع شرقی میدان آزادی انجام شود.
 
وی افزود: گفته شده که رانندگان تاکسی در ایستگاه تاکسی مستقر نمی‌شوند، اما این مردم هستند که در ایستگاه تاکسی اقدام به سوارشدن تاکسی نمی‌کنند.
 
رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: از همشهریان درخواست می‌کنیم که رعایت کرده و در ایستگاه تاکسی مستقر شوند، زیرا در این صورت رانندگان تاکسی نیز مسافران خود را در ایستگاه‌های تاکسی سوار می‌کنند.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه مسافربرهای شخصی در محدوده میدان آزادی اقدام به مسافرکشی می‌کنند و برخوردی هم با آنها نمی‌شود و مردم هم از آنها استقبال می‌کنند و از طرفی تاکسی‌ها امرار معاش خود را از طریق مسافرکشی به دست می‌آورند، مجبور می‌شوند برای از دست ندادن مسافران به خارج از محدوده ایستگاه ایجاد شده به سوار کردن مسافر ها اقدام کنند.
 
وی اضافه کرد: در چهار مرحله پیامک برای همه تاکسیران‌های گردشی و مسیری ارسال شده و گشت‌های ما نیز مستقر هستند، همچنین درخواست راننده‌های تاکسی این است که با مسافربرهای شخصی برخورد شود.
 
دوستی بیان کرد: از پلیس راهور هم درخواست کردیم با توجه به نصب تابلوهای توقف مطلقاً ممنوع در خارج از محدوده ایستگاه تاکسی با هرگونه خودروهایی که اقدام به مسافر کشی می‌کنند برخورد کند.
 
رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: خواهشی که از مردم داریم این است که در ایستگاه‌های تاکسی مستقر شوند که گره ترافیکی محدوده مورد نظر برطرف شده و تردد شهروندان نیز تسهیل شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار