پس از انجام بازدید ۲ هزار ساعته؛

واحد ۲ گازی نيروگاه نكا به مدار تولید بازگشت

واحد ۲ گازی نيروگاه شهيدسلیمی نكا که به منظور انجام بازدید دوره‌ای ۲ هزار ساعته و ارتقاء آمادگی جهت تولید پایدار انرژی در تابستان از مدار خارج شده بود، به مدار تولید بازگشت.
کد خبر: ۱۱۷۱۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲ 18 June 2024

مدیر امور تعمیرات سیکل ترکیبی با اعلام این خبر افزود: این واحد که طبق برنامه به منظور انجام بازدید دوره‌ای ۲ هزار ساعت از مدار خارج شده بود، پس از ۲ روز کار فشرده تعمیراتی مجدداً به شبكه سراسری برق کشور پیوست.

 

واحد ۲ گازی نيروگاه نكا به مدار تولید بازگشت  

عبدالرضا محمودی رستمی افزود: در این بازدید علاوه بر انجام فعالیت‌های معمول در این نوع بازدیدها در بخشهای مکانیک، الكتريک و ابزاردقیق، اقداماتی همچون تعویض نگهدارنده و سراميک‌های معیوب اتاق احتراق، ترميم بدنه ديفيوذر خروجي توربين، ترمیم سیلهای آب بندی دایورتردمپر، تعویض کارت ویبره ژنراتور، شستشو و تمیزکاری کامل فیلترهای هوای ورودی به کمپرسور(فیلترهای کوالسر)، تست و چک حفاظت‌های ژنراتور و ترانس و ترمیم عايق‌های بيرونی دودکش انجام شد.

وی ادامه داد: بطور معمول بازدیدهای ۲ هزار ساعت در ۵ روز انجام ميشود اما با توجه به نیاز شبکه سراسری و در راستای تأمین نیاز هموطنان، فعالیت‌های مدنظر با حفظ کیفیت در حداقل زمان انجام و این واحد ۴۸ ساعت زودتر از پیشبینی در مدار تولید قرار گرفت. 

نیروگاه شهیدسلیمی نکا در بخش بلوک سیکل ترکیبی شامل ۲ واحد گازی به ظرفیت هر کدام 137.6 مگاوات، یک واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی و دو واحد توربواکسپندر 9.4 مگاواتی است که در بخش گازی بیش از ۳۵ سال قدمت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار