تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز در هفته پایانی لیگ یک فوتبال کشور به امید لغزش چادرملو و پیروزی خود و صعود به لیگ برتر به مصاف پارس جنوبی جم خواهد رفت.
کد خبر: ۱۱۷۰۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲ 08 June 2024

تابناک فارس به نقل از مهر: تنها یک هفته از لیگ آزادگان باقی مانده و اوج هیجان را هواداران تیم‌های صدر جدول برای صعود و تیم‌های قعر جدول برای بقا و ماندگاری در لیگ یک تجربه می‌کنند.

پس از قطعی شدن قهرمانی و صعود تیم خیبر خرم آباد در هفته گذشته، رقابت دو تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز و چادرملوی اردکان برای جایگاه دوم و صعود به عنوان تیم دوم به لیگ برتر فوتبال کشور به هفته نهایی کشیده شده است.

فجر شهید سپاسی شیراز در هفته سی و سوم در ورزشگاه خانگی خود، حافظیه، میزبان تیم مس سونگون با سرمربیگری علی اصغر کلانتری بود؛ دیداری حساس و مهم برای فجری‌ها که در صورت تساوی و یا باخت، همه امیدهای باقیمانده شیرازی‌ها برای داشتن تیمی در لیگ برتر نقش بر آب می‌شد اما زردپوشان سربلند از این مسابقه خارج شده و با سه گل مسی‌ها را به خانه فرستادند و در مقابل، رقیب مستقیم فجر برای صعود از پس میزبان خود برنیامد و چادرملو با نتیجه صفر بر صفر به تک امتیاز جلوی تیم شاهین بندر عامری رضایت داد.

طبق قوانین سازمان لیگ فوتبال ایران، تیم‌ها در شرایطی که امتیازی برابر داشته باشند، ملاک تفاضل گل نیست و بازی‌های رو در روی دو تیم معیار تعیین تیم‌ها در جدول رده بندی خواهد بود؛ به همین دلیل با توجه به اینکه شاگردان رجب زاده در دو دیدار رفت و برگشت مغلوب چادرملو شده‌اند و هر دو تیم ۷۰ امتیازی هستند؛ چادرملو در رده دوم و فجر شهید سپاسی در رده سوم لیگ آزادگان قرار گرفته است.

ترتیب فجر برای صعود باید ضمن اینکه خود در هفته سی و چهارم و پایانی پیروز از میدان خارج می‌شود، چادرملوی اردکان نیز باید نتیجه‌ای جز پیروزی را تجربه کند که در غیر این صورت، باز حسرت حضور در سطح اول فوتبال کشور بر دل‌های شیرازی‌ها و استان فارسی‌ها خواهد ماند.

گفتنی است که در هفته پایانی و سرنوشت ساز لیگ آزادگان، فجر شهید سپاسی شیراز روز دوشنبه ۲۱ خردادماه در جم مهمان پارس جنوبی، تیم رده هشتم جدول خواهد بود. دیداری که جمی‌ها با امید روانخواه برای جبران شکست رفت در شیراز، پای به ورزشگاه تختی جم خواهند گذاشت و زردپوشان شیرازی کار ساده‌ای در این مسابقه نخواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار