سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: بیش از ۴۹ هزار تن انواع محصولات دامی در این شهرستان تولید شده است.
کد خبر: ۱۱۶۹۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰ 02 June 2024

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: محمد میرزایی اعلام کرد: ۴۹ هزار و ۶۷۱ تن انواع محصولات دامی از شش محصول مختلف در یک سال گذشته در شهرستان شیراز تولید و عرضه شده است.

وی با اعلام این خبر که بیش از ۹۰ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت جوجه ریزی بیش از ۳ میلیون و ۳۹۹ هزار قطعه در شهرستان شیراز مشغول به فعالیت هستند، افزود: پارسال، ۲۶ هزار و ۱۴۱ تن گوشت مرغ در این شهرستان تولید و به بازار عرضه شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پنج واحد مرغ تخمگذار صنعتی با ظرفیت بیش ۱۶۹ هزار قطعه در شهرستان شیراز مشغول به تولید هستند، اظهار کرد: در این مدت بیش از هزار تن تخم مرغ در این شهرستان تولید و روانه بازار شده است.
میرزایی ادامه داد: شهرستان شیراز در تولید گوشت قرمز و شیر خام دارای رتبه‌های برتر استان فارس بوده به نحوی که در پارسال ، ۳ هزار و ۶۱۹ تن گوشت قرمز و ۱۸ هزار و ۲۶ تن شیر خام در این شهرستان تولید شده است.
او با بیان اینکه بیش از ۱۹۲ زنبورستان فعال با بیش از ۳۳ هزار کلنی زنبورعسل در شهرستان شیراز مشغول به تولید هستند، افزود: بیش از ۲۴۰ تن انواع عسل بهاره از گونه‌های گون وحشی در سال گذشته تولید و برداشت شده است.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز با بیان اینکه تولید و پرورش آبزیان در این شهرستان عمدتا در استخر‌های دو منظوره صورت می‌گیرد، گفت: در سال ۱۴۰۲ افزون بر ۶۰۰ تن محصولات شیلاتی در شیراز تولید شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار