رئیس سازمان حمل‌ و نقل ریلی شهرداری شیراز گفت: خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۱۱۶۴۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲ 28 April 2024

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رئیس سازمان حمل‌ و نقل ریلی شهرداری شیراز در حاشیه بازدید از پروژه ایستگاه مترو آزادی گفت: قرار است حفاری مکانیزه تا کلبه سعدی در تابستان ۱۴۰۴ به پایان برسد و بتوانیم یک سال بعد آن، ایستگاه را به بهره‌برداری برسانیم هر چند در حال حاضر مشکل اصلی کمبود واگن است.

امیر یقطین با بیان اینکه ساخت هر کیلومتر مترو ۵۰ میلیون دلار هزینه در بر دارد، افزود: با توجه به بومی‌سازی بعضی هزینه‌ها، برای هر یک کیلومتر بدون در نظر گرفتن ناوگان، عددی بین ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان لازم داریم تا بتوانیم ایستگاه‌ها را بسازیم.
یقطین در خصوص قیمت واگن‌ها هم گفت: هر واگن حدود یک میلیون و صد هزار یورو قیمت دارد و تهیه ۵ واگن که یک رام را تشکیل می‌دهند، ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو هزینه دارد، اما با رایزنی‌هایی که انجام شده است، به‌نظر می‌رسد امسال با کمک دولت و سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، بتوانیم یک تا دو رام قطار را تهیه کنیم.
حجت‌ الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری فارس هم در این بازدید از ایستگاه مترو در حال ساخت آزادی گفت: این ایستگاه قبلا مشکلاتی حقوقی داشت که با همکاری شهرداری و دادگستری این مساله حل شد.
خط ۲ مترو شیراز به طول ۱۵ کیلومتر و دارای ۱۳ ایستگاه است که در مسیر شمالی-جنوبی قرار گرفته است و از شهرک میانرود آغاز می‌شود و در امتداد شرق پس از عبور از بولوار گل‌بهار در میدان قهرمانان از مراکز مهمی مثل بولوار عدالت، خیابان انقلاب اسلامی، میدان امام حسین، بولوار آزادی و میدان گلستان عبور می‌کند و در ایستگاه آخر به فضیلت در شمال شرقی شهر شیراز می‌رسد.
با ساخت و تکمیل این مسیر پیش بینی می‌شود ۱۶ هزار نفر از طریق خط ۲ مترو شیراز در هر جهت و در هر ساعت جابجا شوند.

برچسب ها: مترو ، بهره برداری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار