مداحان وعظ و اندرز نکنند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اقلید گفت: اندرز و خطابه و بیان مسائل دینی و مذهبی تنها وظیفه روحانیون است و مقام و جایگاه مداح نباید با روحانی و مبلغ دینی اشتباه گرفته شود و مداحان در منبر وعظ بنشینند.
کد خبر: ۱۱۰۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰ 12 October 2015
تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام سید صاحب هاشمیان‌پور عصر امروز در نوزدهمین همایش بزرگ جان‌نثاران امام حسین (ع) که با حضور امام‌جمعه و سایر مسئولان شهرستانی، مداحان، پیرغلامان و ذاکران حسینی، روحانیون و هیئت‌امنای هیئت‌های مذهبی پیرامون آسیب‌شناسی مجالس حسینی و ارائه راهکارهای عملی در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر و مؤثرتر این آیین در سطح شهرها و روستاها در حسینیه قمر بنی‌هاشم (ع) این شهرستان برگزار شد، با اشاره به آغاز فعالیت هیئت‌های مذهبی در اجرای فضاسازی‌های مناسب، برپایی خیمه‌های عزا و سیاه‌پوش کردن مساجد و حسینیه‌ها اظهار داشت: آتش عشق و محبت مسلمانان و شیعیان به امام حسین (ع) تا قیامت فروکش نخواهد شد.

وی با تأکید بر قداست، حرمت و نقش مساجد و حسینیه‌ها عنوان داشت: برپایی خیمه‌های عزاداری در ایام محرم نباید مانع از حضور هیئت‌ها در مساجد و حسینیه‌ها شود.

این مسئول با اشاره بابیان اینکه امام حسین (ع) با اقامه نماز در روز عاشورا حجت را بر ما تمام کرد تصریح کرد: هنگام نماز باید آیین عزاداری، سینه‌زنی و زنجیرزنی متوقف و صف‌های باشکوه نماز جماعت با حضور عزاداران حسینی برپا شود چراکه اصل نهضت سالار شهیدان، احیای امربه‌معروف و نهی از منکر و اقامه نماز است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اقلید به لزوم بهره‌گیری از واقعه عاشورا در تقویت استکبارستیزی، روشنگری و بصیرت‌افزایی در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: مبلغان، مداحان و متصدیان برپایی هیئت‌های مذهبی گردانندگان اصلی آیین عزاداری در ماه محرم هستند که باید از حضور مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان در راستای تبیین ارزش‌های والای اسلام و انقلاب اسلامی ایران استفاده کنند.

هاشمیان‌پور با تأکید بر رعایت اخلاق اسلامی و لزوم حفظ حرمت و احترام به شخصیت عزاداران حسینی خاطرنشان کرد: مبادا در آیین عزای امام حسین (ع) به کسی از کودک چندساله تا جوانان و سالمندان بی‌حرمتی شود.

وی به نقش مؤثر مداحان اشاره و تصریح کرد: اندرز و خطابه و بیان مسائل دینی و مذهبی تنها وظیفه روحانیون است و مقام و جایگاه مداح نباید با روحانی و مبلغ دینی اشتباه گرفته شود و مداحان در منبر وعظ بنشینند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اقلید در پایان سخنان خود مساعدت، همدلی و هم‌زبانی مردم، مسئولان، مداحان، ذاکران، مبلغان دینی و هیئت‌امنای هیئت‌های مذهبی در ادای حق واقعی آیین عزای امام حسین (ع) در راستای تحقق اهداف والای نهضت عاشورایی را خواستار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار