پلیس با وانتی های فروشنده برخورد کند

مدیر امور مناطق شهرداری شیراز با اشاره به ایجاد سد معبر و آلودگی‌ صوتی توسط وانت‌بارهای فروشنده سیار در سطح این شهر گفت: برخورد با این‌گونه تخلفات بر عهده پلیس راهور است.
کد خبر: ۱۰۸۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱ 10 October 2015
تابناک فارس به نقل از فارس:محمد یقطین اظهار داشت: برابر بند هفت قانون ایمنی راه‌ها و ماده 150 قانون راهنمایی و رانندگی برخورد با وانت‌بارهای سیار فروشنده اجناس و کالا که با تغییر کاربری خودرو از حمل بار به فروش کالا در سطح شهر آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند و موجب آسیب و آزار رساندن به شهروندان می‌شوند، بر عهده پلیس راهور است.

وی با اشاره به اینکه این‌گونه وانت‌بارها در ساعات مختلف از شب و روز نقاطی از شهر را برای عرضه اجناس و کالاهای خود انتخاب می‌کنند که بیشترین شلوغی و ترافیک را دارد، تصریح کرد: عدم برخورد با این‌گونه خودروهای متخلف و قانون‌گریز بر عهده پلیس راهنمایی و رانندگی است و شهرداری در این موارد اختیارات و اهرم‌های مستقیم قانونی ندارد.

مدیر امور مناطق شهرداری شیراز با بیان اینکه در شکایت‌هایی که تاکنون از وانت‌بارهای متخلف به دستگاه قضایی ارائه کرده‌ایم به‌صراحت پلیس راهور را موظف به برخورد با این‌گونه خودروهای مزاحم کرده‌اند.

یقطین با بیان اینکه در طول 12 ماهه گذشته بیش از یک‌هزار و 200 وانت‌بار ایجادکننده سد معبر و آلودگی صوتی را متوقف کرده و به پارکینگ تحویل داده‌ایم، خاطرنشان کرد: این امر موجب آسیب رسیدن به خودروهای شهرداری و نیروهای آن شده چرا که این‌گونه افراد متخلف از شخصیت ویژه خود برخوردارند و برخورد نیروهای شهرداری با آنان عواقب خوبی را در پی نداشته است.

وی گفت: 21 نقطه در سطح شهر شیراز برای ساماندهی این‌گونه وانت‌بارها از جمله میدان پارسه، خیابان فضیلت و بلوار دکتر حسابی را در نظر گرفته‌ایم و برای بیش از 450 وانت‌بار فضا را فراهم کرده‌ایم اما قانون‌گریزی از جمله ویژگی‌های این افراد است که باید از سوی مراجع ذی‌ربط اقدامات جدی صورت گیرد.

مدیر امور مناطق شهرداری شیراز مهم‌ترین عامل بازدارنده اعمال و رفتار صاحبان وانت‌بارهای فروشنده سیار را خرید نکردن مردم از آنان دانست و گفت: این مهم مانند بسیاری از موارد دیگر نیاز مبرم به مشارکت شهروندان و تحریم این‌گونه افراد متخلف از سوی آنان دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار