142 هزار دانش آموز در شیراز آموزش راهنمای و رانندگی دیدند

فرمانده انتظامی فارس گفت: عملکرد همیاران پلیس در این استان و تذکرات آنان در مورد پیشگیری از تخلفات رانندگان سرویس مدارس و وسایل نقلیه شخصی والدین، باعث کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی شده است.
کد خبر: ۱۰۷۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵ 07 October 2015
به گزارش دریافتی تابناک فارس:سردار احمدعلی گودرزی در همایش همیاران و فرهنگ‌یاران پلیس و راهوران محله و تقدیر از نمونه‌های ترافیکی اظهار داشت: در سال تحصیلی 94-93 به خاطر عملکرد خوب همیاران و فرهنگ‌یاران پلیس تصادفات جرحی و فوتی سرویس مدارس متوقف‌شده و تصادفات خسارتی نیز به حداقل ممکن رسیده است.

وی مشارکت دانش‌آموزان در عرصه ایجاد نظم ترافیکی را سرمایه بزرگ دانست و افزود: در سال گذشته در شهر شیراز 142 هزار دانش‌آموز در مدارس و پارک‌های ترافیکی، آموزش مقدماتی مقررات راهنمایی و رانندگی را فراگرفته‌اند.

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: عید نوروز سال 94 نیز در همایشی که با حضور 10 هزار دانش‌آموز در شیراز برگزار شد، 10 هزار خودرو شخصی با حضور یک پلیس افتخاری ساماندهی شد و در پایان تعطیلات همگی مأموریت‌های همیارپلیس را انجام و سفر با والدین را بدون هیچ گونه خسارت به پایان رساندند.

گودرزی به اهمیت رعایت نظم و انضباط در دین اسلام اشاره کرد و گفت: پلیس در راستای ایجاد نظم و امنیت در جامعه تلاش مضاعفی را دارد اما دستیابی به نظم و امنیت پایدار بدون حمایت‌های بی‌دریغ مردم و مسئولان میسر نخواهد شد.

وی بیان کرد: در شش ‌ماهه نخست سال جاری 817 نفر در حوادث ترافیکی استان فارس جان خود را از دست ‌داده‌اند که این آمار زیبنده و در شان مردم فهیم و بافرهنگ استان فارس نیست و لازم است در سالی که به‌نام همدلی و هم‌زبانی از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده و یکی از مطالبات معظم‌له برنامه‌ریزی و اقدام در مورد کاهش تصادفات است، تمام سازمان‌ها در این امر مشارکت داشته باشند.

فرمانده انتظامی فارس برخورد با تخلفات حادثه‌ساز را از اولویت‌های کاری پلیس راهور و پلیس‌راه این استان برشمرد و خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست امسال یک‌میلیون و 900 هزار مورد تخلف در استان فارس ثبت‌ و برای این تخلفات 66 میلیارد تومان اعمال قانون و 259 مورد نیز در مورد رانندگان متخلف نمره منفی اعمال ‌شده است.

گودرزی یکی از عوامل مؤثر در کاهش تصادفات و تخلفات راهنمایی و رانندگی را عمق بخشیدن به فرهنگ ترافیک و آموزش‌های ترافیکی عنوان کرد و گفت: مشارکت آحاد مردم و تمام سازمان‌های ذی‌ربط در امر ترافیک در این زمینه بسیار کارساز خواهد بود.

در این مراسم که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی فارس، شهردار شیراز و مسئولان آموزش‌وپرورش این استان در تالار معلم شیراز برگزار شد از نمونه‌های ترافیکی تجلیل به عمل آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار