تصویب نهایی طرح مرمت خانه محسنی

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از تصویب نهایی کلیات طرح مرمت و بهسازی خانه تاریخی محسنی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷ 12 December 2021

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان افزود: در جلسه شورای فنی که روز گذشته با حضور زندوکیلی معاون عمرانی استانداری و اعضا جلسه تشکیل شد کلیات طرح احیا بنای تاریخی خانه محسنی با کاربری فرهنگی و نگاه ویژه به موضوع توسعه انسانی مورد تصویب قرار گرفت.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی یادآورشد: با تصویب نهایی این طرح به زودی مرمت و احیاء آن با نظارت عالیه اداره کل میراث‌فرهنگی و با منابع مالی بنیاد خیریه محسنی اجرا خواهد شد.
مرزبان افزود: در سال جاری مرمت اضطراری دیوار پیرامون بنا و نیز اتاقهای ضلع شرقی بنا با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال توسط اداره کل میراث فرهنگی مرمت شده است و برآورد اعتبار برای مرمت کامل این بنا در دست تهیه است.
او گفت:مرمت‌های اضطرای بنا، تقویت و لزوم استحکام بخشی پی‌ها، مرمت بام و مرمت سازه‌ها از مهم ترین عملیات مورد نیاز برای تکمیل این خانه تاریخی به‌شمار می‌رود.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه خانه تاریخی محسنی بزرگترین خانه تاریخی استان است گفت: این اثر تاریخی دارای یک حیاط اصلی و ۵حیاط اختصاصی است که با بهره گیری از روش معماری ایرانی احداث شده و دارای تزئینات عمده آجرکاری ، کاشیکاری ،گچبری و .... است و در حال حاضر نزدیک به ۵۰۰۰ متر مربع از این بنا باقی مانده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار