رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آمار مراجعان دارای علایم کروناویروس به مراکز شانزده ساعته در فارس را همچنان بالا و قابل توجه عنوان کرد.
کد خبر: ۹۹۸۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶ 03 October 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: دکتر مهرزاد لطفی در نشست امروز ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، با اعلام اینکه مراجعه بیماران و موارد مشکوک ابتلا به کروناویروس به مراکز شانزده ساعته استان همچنان بالاست، گفت: هرچه این مراجعات بیشتر باشد نشان دهنده این است که حساسیت و توجه به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کم شده است و می‌تواند سبب اوج گیری مجدد کرونا باشد.

او با بررسی روند ارایه خدمات در مراکز شانزده ساعته استان، خدمت رسانی به مراجعان و بیماران در این مراکز را برای کاهش ارجاع بیماران به بیمارستان ها، مهم برشمرد.


رییس دانشگاه همچنین با اشاره به این موضوع که درصد مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا در افراد زیر ۵۰ سال قابل توجه است، از مردم استان به ویژه جوانان خواست بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در اجتماعات و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی، توجه ویژه‌ای داشته باشند.

دکتر لطفی با بیان این موضوع که تعداد ورودی بیمارستان‌ها نیز همچنان بالاست، از آمار حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ بستری روزانه در بیمارستان‌های فارس طی یک هفته گذشته خبر داد و اظهار کرد: مجموعه سلامت استان با تمام توان برای مقابله با بیماری کووید۱۹ و ارایه خدمات درمانی لازم به بیماران در تلاش است.


او با اشاره به اینکه برای رفاه و تسهیل دسترسی مردم به مراکز واکسیناسیون، در حال حاضر ۵۰ پایگاه تجمیعی، ۹۲ مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی، ۱۵۳ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، ۸۸۹ خانه بهداشت و ۲۴۳ ایستگاه سیار در زمینه واکسیناسیون علیه کروناویروس در فارس فعال هستند و به افراد بالای ۱۲ سال در استان در بخش‌های مختلف شهری، روستایی و عشایری خدمت رسانی می‌کنند، از مردم خواست برای اهمیت ارتقای سلامت جامعه، با مسوولیت پذیری اجتماعی، برای دریافت واکسن کرونا تعلل نکنند و هرچه سریعتر برای انجام واکسیناسیون علیه کروناویروس، به مراکز تعیین شده در سطح استان مراجعه کنند.

برچسب ها: کرونا ، مراکز 16 ساعته
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار