مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز برداشت انار در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود 25 هزار 500 تن انار از انواع شیرین، ملس و میخوش در این شهرستان تولید و روانه بازار شود.
کد خبر: ۹۹۸۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸ 03 October 2021

تابناک فارس به نقل از ایانا: کاووس همتی اظهار کرد: برداشت انار از سطح 850 هکتار باغ در این شهرستان از شهریور ماه با برداشت رقم شیرین شهوار آغاز و تا آبان ماه با برداشت رقم محلی "زرده انار" بریت، رباب و سیاه دارویی به پایان می رسد.

همتی با بیان اینکه عمده انار تولیدی متعلق به شهر فاروق از توابع این شهرستان است، تصریح کرد: ارقام "زرده انار" و شیرین شهوار فاروق شهرت ملی دارند و کیفیت انار و پیشینه تاریخی شهر فاروق موجبات رونق گردشگری در این منطقه را فراهم کرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه انار تولیدی در شهرستان مرودشت اغلب به شیوه سنتی به منظور تامین انار در زمستان ذخیره می شود، افزود: مابقی محصول، علاوه بر تامین نیاز محلی و استفاده برای رب، ترشی و سرکه، به استان های دیگر نیز ارسال می شود.

وی با اذعان به اینکه کشت ارقام جدید رباب و واندرفول مورد حمایت واقع می شوند و تسهیلات و یارانه نهال دریافت می کنند، ابراز کرد: این ارقام نسبت به کرم گلوگاه و آفتاب سوختگی مقاوم هستند و به دلیل پوست ضخیم و کیفیت بالا برای صادرات مناسب هستند.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت برداشت انار در این شهرستان برای بیش از هزار نفر اشتغال موقت ایجاد کرده است.

 

برچسب ها: برداشت ، انار ، مرودشت ، بازار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار