مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از آغاز برداشت انار در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود ۲۵ هزار ۵۰۰ تن انار از انواع شیرین، ملس و میخوش در این شهرستان تولید و روانه بازار شود.
کد خبر: ۹۹۸۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹ 02 October 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: کاووس همتی شنبه 10 مهر به خبرنگاران گفت: برداشت انار از سطح ۸۵۰ هکتار باغ در این شهرستان از شهریورماه با برداشت رقم شیرین شهوار آغاز و تا آبان‌ماه با برداشت رقم محلی "زرده انار" بریت، رباب و سیاه دارویی به پایان می‌رسد.

او با بیان اینکه عمده انار تولیدی متعلق به شهر فاروق از توابع این شهرستان است، عنوان کرد: ارقام "زرده انار" و شیرین شهوار فاروق شهرت ملی دارد و کیفیت انار و بیشینه تاریخی شهر فاروق موجبات رونق گردشگری در این منطقه را فراهم کرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه انار تولیدی در این شهرستان اغلب به شیوه سنتی به منظور تامین انار در زمستان ذخیره می‌شود، افزود: مابقی محصول، علاوه بر تامین نیاز محلی و استفاده برای رب، ترشی و سرکه، به استان‌های دیگر ثنیز ارسال می‌شود.

همتی با بیان اینکه کشت ارقام جدید رباب و واندرفول مورد حمایت واقع می‌شوند و تسهیلات و یارانه نهال دریافت می‌کنند، افزود: این ارقام نسبت به کرم گلوگاه و آفتاب سوختگی مقاوم و به خاط پوست ضخیم و کیفیت بالا برای صادرات مناسب هستند.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت یادآور شد: برداشت انار در این شهرستان برای بیش از هزار نفر اشتغال موقت ایجاد کرده است.

برچسب ها: برداشت ، انار ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار